Malmö Live: "Mijn vader zou hier evenveel van genoten hebben als ik."


De Deense overwinnaar van dit Eurovisie Songfestival, Emmelie de Forest was het meest gelukkige meisje ter wereld. Dat zei ze tijdens haar persconferentie. Ze voelde de druk van haar rol als topfavoriete en is daarom ook heel blij dat ze de het 58e Eurovisie Songfestival kon winnen. "Ik ben blij dat de mensen mijn nummer heel leuk vonden en dat ze er ook voor stemden." Ze was helemaal door het dolle heen toen ze als winnaar werd uitgeroepen: "Toen ik de Deense vlag zag op de jurk van Petra en ze ons als winnaar aankondigde, werd ons team gek en even later besefte ik pas dat we hadden gewonnen."

"Wat ik maandag ga doen weet ik niet, maar het zullen hectische dagen worden." zei Emmelie op de vraag wat haar agenda nu zal zijn. "Het is allemaal zo overweldigend, nu en daarstraks tijdens het nummer toen de publiek me zoveel energie gaf. Dat maakte me nog gelukkiger". De Forest was blij dat ze in Zweden kon winnen: "Mijn vader is geboren in Zweden en hij hield zo hard van de wedstrijd. Mijn vader is enkele maanden geleden overleden en kon dit niet meemaken, maar ik ben zeker dat hij er evenveel heeft van genoten als ik".

Of we Emmelie nog ooit terugzien als een deelnemers op het Eurovisie Songfestival is ze kort: "Je weet maar nooit, maar ik denk het niet. Het is een 'once in a lifetime'-moment.", maar we zien ze volgend jaar wel terug voor in de finale op te treden. Volgend jaar trekt het festival naar Denemarken en dat is slechts veertien kilometer verder. De Deense omroep plaatste aan de arena een billboard vlak na de overwinning met de verwelkoming voor het Eurovisie Songfestival 2014.

Volgend jaar op naar Denemarken dus en DR neemt de organisatie graag aan. "We gaan ons best doen, we hebben vele plekken waar we het kunnen organiseren en we gaan nu dit allemaal bekijken." Jon Ola Sand gaf nadien enkele documenten aan de Deense omroep, die toen officieel organisator was van het Eurovisie Songfestival 2014. Volgende maand is er een meeting in Geneva, waar de eerste plannen zullen worden gemaakt. De laatste keer dat het Eurovisie Songfestival in Denemarken was, was in 2001. Het jaar ervoor won Denemarken ook in Zweden met de Olson Brothers.

Nadien volgde er nog een uitgebreide fotosessie met Emmelie de Forest en kwamen ook de resultaten naar buiten van de halve finales. De eerste halve finale werd ook door Denemarken gewonnen.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.