Logo 2014 officieel voorgesteld.

De Deense omroep DR heeft het officiële logo voor het 59e Eurovisie Songfestival voorgesteld, volgend jaar in Kopenhagen. Waar we vorig jaar de vlinder en "We Are One" als thema hadden, is het dit jaar de diamand en "#JoinUs". Er was al een eerste versie van het logo voorgesteld bij de start van de ticketverkoop, maar nu is het definitief klaar. De afgelopen jaren passeerden een muzieknoot, een vogel, een hart, een vlam en een vlinder de revue. Sinds 2004 is er een vast logo, met de vlag van het land in het midden. De diamand is dus het sublogo, maar wel een rode draad doorheen de shows.

Pernille Gaardbo, de producer van de shows, verklaard de keuze van het logo: "Het staat voor wat we willen realiseren in 2014: de ruwheid van de B&W Arena, gecombineerd met een sparkelende show, en in het midden van de podium de artiest, de diamant, de verenigende kracht, precies waar het allemaal moet gebeuren.". 

Het logo zal dus ondersteund worden met de tagline "#JoinUs". De '#' of hashtag is een heel belangrijk iets geworden op de sociale media. Als men daar een bericht plaats met die hashtag, kunnen andere mensen je bericht makkelijk terugvinden en kan het een wereldwijd topic worden. 

Populaire posts van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.