Jan in Kopenhagen (1): Klaar voor de tocht.

Het begon vanmorgen met het klaarmaken van de iPad voor mijn 'Mother'. Ze heeft een profiel op Facebook, maar gebruikt dat maar drie weken per jaar en dat is wanneer ik naar het Eurovisie Songfestival ga. Wil ze me stiekem controleren of is het gezonde interesse in datgene ik daar doe? Maar goed, het is best lief dat ze het een beetje volgt. Axel Hirsoux, onze Belgische Songfestivalkandidaat, is haar held en volgens haar gaat hij winnen want ze krijgt elke keer kippenvel van zijn nummer... Mooi vooruitzicht dus voor België op het nakende Eurovisie Songfestival in Kopenhagen.

Twee meetings en een hoop te regelen alvorens ik eindelijk kan beginnen met pakken. Een laatste veel te drukke werkdag en nu inpakstress, Ik heb alweer het gevoel vanalles vergeten te zijn... Mijn collega stuurt me een SMS met precies dezelfde bevinding. Waarschijnlijk omdat we al zoveel jaren samen de backstage en videocontent maken voor het liedjescircus van het jaar.

Om één of andere reden kijk ik enorm uit naar deze editie. Geen gedoodverfde favoriet, een 'venue' die ooit een scheepswerf was en overleven in tenten… Ik kijk er naar uit! Tot anderhalve maand geleden was er niet eens water en elektriciteit op het eiland net tegenover de zeemeermin van Kopenhagen.

Gisteren schakelde ik nog snel over van winter- naar zomerbanden en er kan geen druppel diesel meer in de auto... We zijn klaar voor de grote tocht naar Kopenhagen. Geen vliegtuig deze keer maar net zoals Waylon gaan we met de wagen. Waylon omdat hij dat romantisch vindt, wij omdat we dan meer kunnen meenemen. En niet alleen extra camera’s, maar ook alcoholhoudende dranken.

Morgenvroeg vertrekken… Even via Amsterdam en dan naar Kopenhagen. Tot morgen!

Populaire posts van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.