Eurovisie Songfestival krijgt opgefrist logo.

De EBU heeft vandaag een nieuwe versie voorgesteld van het generieke logo van het Eurovisie Songfestival. Het gaat om een geëvolueerde versie van het vorige logo, dat bij het festival van 2004 werd ingevoerd. "Het logo was aan vernieuwing toe, maar het vorige was erg herkenbaar", zegt Jon Ola Sand, Executive Supervisor van de EBU. Het logo is herwerkt door verschillende agentschappen in Europa en afgewerkt door Cornelis Jacobs en zijn team van Cityzen Agency uit Amsterdam.

De Event Supervisor van de EBU, Sietse Bakker, geeft meer uitleg: "We zochten naar de sterktes en zwaktes in het logo. Het gaat hier om een evolutie van een logo en niet om een complete revolutie. Het handgeschreven 'Eurovision' hebben we behouden, in combinatie met het hart in het midden. We hebben het wat zachter gemaakt, zodat het ook leuk oogt op HD-schermen. De ondertitels hebben het tijdlozer Gotham-lettertype meegekregen."

Het festival in Oostenrijk van volgend jaar krijgt de première en mag als eerste het opgefriste logo in gebruik nemen tijdens de zestigste editie. De Oostenrijkse omroep ORF zal binnen enkele maanden ook met een eigen thema naar buiten komen en met het zogenaamde sub-logo. 

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.