Jan in Wenen (12): Ik verwacht echt een mooi resultaat voor de Belgen.

De Portugezen mogen nog twee dagen feestvieren hier in Wenen, want ze hoeven niet meer te repeteren voor de finale en de delegatie van San Marino kan een 'kaars aansteken' in de hoop dat het volgend jaar wel eens mag lukken voor het kleine land. Ik ben persoonlijk erg blij dat Polen naar de finale mag en IJslanders werden wel heel erg gestraft omdat ze mijn twee hartsvriendinnen niet in de delegatie opnamen. De deelnemerslijst is compleet, België mag als dertiende aantreden en dat is een mooie plek. We komen na Zweden en Australië en dat is denk ik een goede zaak. 

We mogen niet vergeten dat Sandra Kim ook als dertiende aantrad op het Songfestival in Bergen en we weten allemaal nog wat dit haar gebracht heeft! Het is mooi toch om wat te dromen van een overwinning. Ik verwacht echt een mooi resultaat voor de Belgen. Israël is er na een aantal jaar toch in geslaagd om nog een de finale te halen. Ze hebben dan ook een nummer dat het festival, en dan vooral dit festival nodig heeft. Vandaag had ik ook een interview met Conchita, het blijft een heel leuke verschijning en een innemende persoonlijkheid.

Ik hoor dat de mensen in België stilletjes aan aan het wakker worden zijn en beseffen dat we met Loïc een kandidaat hebben die boven het gemiddelde uitsteekt. Hopelijk mogen we net als met het voetbal een trotse avond beleven op zaterdag. Nu moeten we aan de slag want er moet content komen want gisteren hadden we maar liefst 14 miljoen views op het Eurovision Youtube kanaal… Daar mogen we ook trots op zijn.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.