Jan in Wenen (4): Latexliefhebbers zitten goed bij Portugal.

Ik durf het te zeggen: de tweede halve finale is sterker dan de eerste. Veel leuke liedjes passeerden de revue. Ierland was bij de eersten om te repeteren. Ze zat in een soort van oerwoud. Het leek me zo realistisch dat ik dacht misschien best muggenmelk te gebruiken. De jonste deelnemers komen uit San Marino. De twee stonden vorig jaar en het jaar ervoor nog op de podium van het Junior Eurovisie Songfestival. Ze konden daar alvast wat ervaring opdoen. Songfestivallegende Ralph Siegel schreef hun nummer, Duimen doen we, want de twee hebben zeker en vast talent!

Het blijft leuk om alle bekende gezichten terug te zien. Soms is het jammer dat er hard gewerkt moet worden, er is weinig tijd om te kletsen. De Noren die hadden we reeds ontmoet in Oslo tijdens hun nationale finale. Ze hebben een nummer met heel veel klasse. Prachtig om op het grote podium te zien. Maar er zijn veel sterke duo's. Ik was echt onder de indruk van Tsjechië! Wat een stemmen, wat een uitstraling en wat een fantastisch leuke en grappige mensen. Een repetitie waar ik echt van genoten heb en waarschijnlijk een land dat wat punten van de Noren gaat afsnoepen.

Ik heb moeten wachten tot het einde van de dag om mijn guilty pleasure te zien repeteren: Portugal! Ik hou enorm van het liedje, het heeft wat. De zangeres heeft iets leuks en als er mannen zijn die stiekem van latex houden.... Wel, zet dan je videorecorder maar klaar! Je zal volledig aan je trekken komen. Het achtergrondkoor maakt stiekem reclame voor Porto van Sandeman. De hoeden zijn grappig en deden me denken aan het logo van de Sandemankelners in Porto, die je ook op de fles kunt terugvinden. Op en top Portugese styling! Je moet ervan houden, en dat doe ik.

De dag zit erop, en morgen alweer de laatste dag van de eerste repetitie van de tweede halve finale. Een sterke dag morgen waar ik vooral uitkijk naar "Azerbaijan". Tot morgen!

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche zit in de 'danger zone'.