Jan in Wenen (6): Een jurk waar ze de rest van haar verblijf in kan logeren.

Vandaag zijn we gestart met de tweede repetitieronde, de hele eerste halve finale draaien we erdoor met elk land dat twintig minuten mag repeteren op het podium. We zagen Loïc Nottet even in de kleedkamer en hadden het erover dat ze eigenlijk al een volledige week hier zijn om exact zestig minuten op het podium te staan. Dat is weinig, maar er zijn natuurlijk veertig landen die de revue moeten passeren dus het kan niet echt anders. Ik hoor alleen maar goede kritieken op het Belgische lied en dat is erg fijn. Moesten we alsnog niet kwalificeren dan zou ik deze keer echt niet weten wat de rede zou kunnen zijn.

Maar goed, we dachten ooit met Kate Ryan het hele feest te winnen en we zijn ook blijven steken in een halve finale. Je weet het dus nooit. Maar ik denk dat er weinig kans is dat dit zal gebeuren! Hij moet en zal schitteren in een meer dan verdiende plaats in de finale!

De Nederlanders hebben de eerste jurk van Trijntje blijkbaar in de kast gehangen en de reserve opgeroepen, terwijl de backings met wat fluo-letters op de rug kwamen aandraven. Het is toch wel wat, hebben ze een heel leuk en mooi nummer waar ze vooral moeten op focussen op het lied, en dan moet er al die aandachttrekkerij bij die helemaal niet hoeft. Zet de Trijn in een jurk die wat sexy en OK is, gooi de backings in de coulissen en laat een vrouw met talent nu eens heel gewoon een goed lied ten beste brengen. De "Pannekoecke" bakt dit jaar niet zo bruin, al is het lelijke groene licht toch weggelaten: alweer een stap vooruit voor Nederland! Hier zijn repetities nu eenmaal voor.

Moesten er gevangenisstraffen staan op slechte smaak, dan kreeg de Servische ontwerper waarschijnlijk levenslang. Een fantastische vrouw met gevoel voor humor moet het podium opdraven in een jurk waar ze de rest van haar verblijf in kan logeren. Moest ze mijn familie zijn dan zou ik er alles aan doen om dit niet te laten gebeuren. Het is op het randje van respectloos naar de vrouw toe. Maar goed, ik wens hun het allerbeste, en wie dit leest en dinsdag de performance ziet van Servië zal waarschijnlijk aan mijn woorden terugdenken en zeggen: "Dat is waarschijnlijk waar die Belg het over had!"

Maar goed, we sluiten de dag af met een uitnodiging van San Marino om één van hun 1000 pizza’s op te eten die ze voor 'ieder die het wil' bakken. Ik zal altijd fan blijven van Michele Perniola! Het is een jonge kerel met talent en het kleine misstapje van nummerkeuze vergeef ik hem graag. Hij kan later nog eens terug komen met iets anders en zijn jeugdzonde rechtzetten. In San Marino krijg je immer wel eens meer een herkansing . Een kaars die je aansteekt kan je immers altijd en op elk moment uitblazen. Toen Michele zijn "Junior Eurovision" liedje nog eens zong met een live band kreeg ik een blik van hem, zo van, waarschijnlijk ben jij eigenlijk enkel hiervoor gekomen.. En gelijk had hij!

De pizza is op, de dag is voorbij. Morgen is er meer muziek! (Foto: Elena Volotova)

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.