Jan in Wenen (7): Ik woon hier al een week.

Of ik Wenen een mooie stad vind? Dat is de vraag die ik regelmatig krijg deze week. Waarschijnlijk is Wenen ook een heel mooie stad, maar ik kan je er bitter weinig over vertellen. Ondertussen ken ik wel elk detail van de Wiener Stadthalle, de zaal van gebeuren. Want daar woon ik ondertussen een week. En dat is helemaal niet tegen mijn zin! Ik hou van die repetitiesfeer. De tweede rehearsal is ook open voor de mensen van de pers en de fans van het festival. Dat maakt dat je tussen twee repetities door wel eens even kunt gaan kletsen en bijpraten met de mensen rond je heen.

Een paar Russische vrienden zijn aangekomen en morgen komen er nog andere vrienden. Want na vandaag zijn alle delegaties aanwezig. Morgen is er immers de repetitie van de vijf grote landen, de winnaar van vorig jaar en Australië . Eerst was er veel kritiek op gekomen dat Australië mee op Eurovisieavontuur mag, maar ondertussen lijkt iedereen er blij mee. En dat vooral omdat de Australiërs hun best hebben gedaan een goed lied te sturen.

Jammer genoeg heb ik weinig roddels gehoord. Dat komt omdat het toch wel doorwerken is en er weinig tijd is om rond te hangen. Ik zag wel een heel blije head of delegation (het land zal ik niet noemen) van het vrouwelijke geslacht die in de wolken was met haar papieren Måns Zelmerlöw, die ze met zelf gevouwen papieren broekjes en hemdjes kan aan- en uitkleden. Een gadget van de Zweden dat iedereen blij maakt.

Ik kan je nu al vertellen dat er in het echt weinig kleding gevouwen zal worden en de Måns meer in zijne pure dan in zijn Oostenrijkse lederhosen zal rondlopen. Morgen meer! See you!

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.