Vanaf morgen: Jan in Wenen.

Maandag starten de repetities in Wenen. Een drukke tijd breekt dan weer aan voor Jan Demulder, één van de mensen die hard werkt achter de schermen van het ESF. Dagelijks zorgt hij mee voor de video's die je te zien krijgt op het internet: repetities, backstage materiaal,... Ook dit jaar schrijft hij neer wat hij meemaakt in een dagboek op onze site. Ook in 2012 en 2014 hield Jan een dagboek bij. Vanaf morgen lees je alles over zijn Weense avonturen, maar vandaag schreef hij al over de weg naar Wenen. 

Wat gaat een jaar toch snel. Het lijkt nog maar even geleden dat Conchita Wurst op het podium stond als overwinnaar van het festival en we zijn alweer in Wenen om het zestigste Songfestival mee te maken. Gisterenavond vertrokken met de wagen naar Wenen en dit met de hulp van, de van Oostenrijkse origine zijnde, Red Bull. En Red Bull gaf me vleugels want enkel onderbroken door twee korte tussenstops werd het een vlotte rit naar de Oostenrijkse hoofdstad. Om vijf uur kwam ik aan in het hotel. Een uur ervoor had ik heerlijk genoten van een prachtige zonsopgang.

Die zonsopgang bracht me al rijdende door het prachtige heuvelland naar Wenen. Met wat ondersteuning van mooie klassieke muziek was het een onverwacht prachtige rit. Toen de man in het hotel aan de receptie vertelde dat hij nog net één kamer had die al vrij was was ik even een heel gelukkig man. Zo heb ik nog een beetje kunnen rusten alvorens alle andere collega’s te ontmoeten die op wat menselijkere uren met het vliegtuig zijn gekomen. Maar goed, met de auto reizen geeft je de kans meer mee te brengen. Vooral technisch materiaal nam ik mee, zoals als licht en geluid, zodat de video’s er goed uitzien.

Daarnet dan even kennis gaan maken met de arena en een beetje repetities van de opening gaan bekijken. Conchita is buiten een stukje korter haar of pruik nog dezelfde sympathieke diva. Het zal druk worden achter de schermen. Alles is erg compact maar ziet er leuk uit. Binnenkort kunnen jullie de video’s gaan bekijken om al een idee te krijgen hoe de show eruit ziet. En nu moet ik stoppen want ik zal maar net op tijd zijn om aan het team diner te beginnen! Tot morgen!

Populaire posts van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.