Wenen Live: Veel aandacht voor Aminata.

De afgelopen dagen steeg Aminata uit Letland onverwacht bij de bookmakers. Het ging dan niet over één of twee plaatsen, maar tientallen plaatsen. Nu staat ze bijna in de top tien. Dat kunnen we best wel begrijpen: een knappedame, een mysterieus en eigentijds nummer, een goede stem... ze haalt ook alle uithalen die ze heeft in het nummer. De mensen in de arena en het perscentum lijken het lied van Aminata leuk te vinden. Ze krijgt meer applaus dan het gemiddelde lied vandaag Een finale voor Letland kan dus, na zoveel jaar. Een verslag van de eerste repetitie kan je hier terugvinden.

Aminata heeft roots in Burkina Faso. "De muziek van daar heeft een grote invloed p mij. Ik hou van etnische muziek, met veel percussie. Dat kan je ook in mijn lied horen!" Hoe voelt Aminata zich? Kalm of eerder gestresseerd? "Ik voel me kalm nu ik al twee keer op het podium ben geweest Het geeft me veel power en energie."

Populaire posts van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.