Bijna 200 miljoen kijkers voor Eurovisie Songfestival 2015.

Dit jaar hebben 197 miljoen mensen naar het zestigste Eurovisie Songfestival gekeken. Dat zijn er twee miljoen meer dan vorig jaar. Het gemiddelde marktaandeel lag op bijna 40 % (39,6 % om precies te zijn) en dat is ongeveer 2 % meer dan vorig jaar.  In Oostenrijk volgden 1,7 miljoen mensen de show, wat een record is voor ORF. Ook hoge marktaandelen in Zweden en IJsland. Desondanks niet geplaatst te zijn, keken 95 % van de IJslandse kijkers naar de finale. 

In ons land keken 1,8 miljoen Belgen naar de finale van het Eurovisie Songfestival. Bij onze noorderburen zaten ondanks de niet-kwalificatie ook 2 miljoen kijkers klaar. 

Populaire posts van deze blog

Eurovisão 2018 [4]: Bulgarije niet meer op deelnemerslijst.

Eurovisão 2018 [3]: "Lissabon is geen zekerheid"