woensdag 11 mei 2016

Jan in Stockholm [11]: 8 op 10 voor de eerste halve finale.

Als u een beetje liefhebber bent van het genre zal je toch moeten toegeven dat de show die u te zien kreeg een staaltje van goed gemaakte tv was. 2,5 uur degelijk gemaakt entertainment en met toch wel een hoge kwaliteit aan liedjes. Ik had 8 op 10. Als ik dat vroeger op school had kunnen halen waren ze thuis gelukkige mensen geweest. Ik had persoonlijk Bosnië en Estland in mijn top 10. We zijn de hele dag in de weer geweest met het Youtube kanaal te voorzien van een hoop video’s. Zowel van achter de schermen, reacties, vragen uit de kleedkamer als de performances zelf.

Na het hele gebeuren was het dan tijd voor een drankje in de Euro Club. Vroeger hadden we wel vaker een "nuit Blanche" of uit de discotheek komen met de zon in de ogen.. Hier in Zweden gaat de zon al op voor 3 uur.. Dus de nuit blanche van vroeger overdoen was niet echt moeilijk.

Nu volgen de repetities en dress rehearsal van de tweede halve finale en daarna de jury finale waar Laura voor de professionele haar kunnen zal moeten tonen. Naar mijn gevoel is de tweede halve finale een stuk sterker dan de eerste. Diegene die altijd roepen te schreeuwen dat het oneerlijk gaat op het festival zullen toch stilletjes aan moeten gaan inzien dat wie niet goed is, naar huis moet.

De qualifiers komen van overal, zelfs landen die nog nooit kwalificeerden konden dit deze editie wel. Cyprus en ook Oostenrijk kregen appreciatie voor hun werk. En natuurlijk is Rusland erbij, je bent ervoor of je bent ertegen.. maar het zat geweldig in elkaar. Tijd om aan het werk te gaan.. tot morgen!