donderdag 12 mei 2016

Jan in Stockholm [12]: Het team is in een winning mood.

Stockholm blijft zonnig maar het was wel even schrikken om de temperatuur te voelen, want die is van heel warm naar heel fris gegaan. Een jas is echt wel nodig om de stad in te trekken. De voormiddag konden we gebruiken om een beetje te ontstressen van de Eurovisie Globen, maar vanaf de vroege namiddag kwam heel het raderwerk weer op gang. Artiesten komen aan en worden dan met golfkarretjes naar de Globen gebracht. Ik had al langer het idee om hier iets mee te doen dus maakte ik tijdens de namiddag een korte video met wat reacties van artiesten die aankwamen.

Rehearsals lopen vlot, het is echt een goed geoliede machine. Best een aantal heel leuke liedjes in deze 2e halve finale. Na wat nodige opkuis zullen er 10 leuke nummers overblijven voor de finale.
Het Rusland van de tweede halve finale is absoluut Australië, deze mensen hebben kosten noch moeite gespaard om een opvallende prestatie te leveren. 

Velen zijn ook gek van de Oekraïne maar die kelk laat ik heel graag aan mij voorbij gaan. Artistiek professioneel perfect in beeld gebracht gegil dat op het eend van lied een volledige boom te voorschijn weet te krijsen. Ik begrijp dat velen het leuk vinden maar ik denk toch dat er heel veel blij zullen zijn om een paar nummertjes later Laura te horen met een vrolijke en ontspannende song. Al hoop ik dat ze tijdens het muzikale geweld uit Georgië niet gewoon naar Canvas zijn gezapt.

Het lijkt me logisch dat België naar de finale mag. Maar… Het is en blijft Songfestival en verassingen zijn nooit ver weg. Maar als er één delegatie is die werk heeft gemaakt van zijn performance en die toch wel aan je tv scherm kleeft, dan zijn het de Belgen wel. Ze zijn gretig en beginnen eraan met een winning mood! De delegatie probeert ze soms met de voetjes op de grond te zetten maar ik verzeker je, als je er niet aan begint met het idee we gaan het hier goed doen dan blijf je maar beter thuis.

Het tweede jaar op rij trots kunnen zijn op je inzending en hun gedrevenheid er iets van te maken is super fijn! Menig kind zal vanavond langer mogen opblijven en chips, bier, cola en wijn mogen klaargezet worden om te genieten van de tweede halve finale van het Eurovisie Songfestival.



Foto: Facebook Victor Vj Vicman