zondag 15 mei 2016

Jan in Stockholm [15]: Tijd dat het voorbij is!

Zo, het is weer voorbij, de zeepbel is gesprongen en we hebben een winnaar. Neen, het was absoluut niet mijn smaak, daar was ik hier een paar dagen geleden heel erg duidelijk over. Ik denk dat ik toen had toegegeven dat ik begrijp dat mensen het een heel goed lied vinden. En dat is gebleken want ze was de overtuigde winnaar. Zelf kon ik me beter in de juryresultaten vinden. Maar goed. Het is wat het is en we gaan met zijn allen naar Oekraïne en Kiev! Een heel leuke stad waar ik heel erg graag naar toe zal gaan. Afwachten of ze de organisatie daar wel kunnen rond krijgen.

Aan een kant is het erg jammer voor Rusland. Je bent voor of tegen, maar ik hou ervan wanneer mensen heel erg aan hun act werken en zich volledig inzetten. Hetzelfde voor Australi├ź. De Belgen hebben het ook fantastisch gedaan! Top 10 is een heel mooie prestatie! De show openen heeft ons waarschijnlijk wel wat televoting punten gekost maar van enkele professionele jury’s kregen we zelfs de 12 punten. De televoting moet ik nog eens goed bestuderen.

We kunnen met opgeheven hoofden en trots naar huis gaan. In onze halve finale werden we maar liefst derde! Fantastisch resultaat! Ik heb er wel plezier in dat we de non-believers lik op stuk hebben kunnen geven en bewezen hebben dat je met passie en inzet heel ver kunt komen! Een dikke proficiat aan heel de delegatie! Maar nu is het tijd om de koffers te pakken en straks naar huis te vliegen. Tijd dat het voorbij is maar ik had het voor geen geld van de wereld willen missen. Het zal raar zijn om niet elke dag mijn dag te moeten overdenken zoals voor deze stukjes. Misschien zou ik dat beter eens een dagboek gaan bijhouden, je gaat er volgens mij wat bewuster van leven.

Nu moet ik als de bliksem het bed uit en mijn pakken maken want om 3 uur komt de taxi langs! Ik hoop dat jullie het gezellig vonden en de moed hadden de stukjes tot het einde te lezen. Het festival is voorbij maar ik hoop dat bepaalde liedjes nog wat te horen zullen zijn op de radio en we hebben zoveel op YouTube geplaatst dat je nog een hele tijd zoet zult zijn als je dat allemaal wil bekijken. Een lieve groet aan allemaal en wie weet, misschien tot volgend jaar! 

Jan.