Jan in Stockholm [3]: Alle ingrediënten zijn er voor een hoge score.

12,41 kilometer geeft mijn iWatch aan. Dus zoveel kilometer heb ik vandaag bij elkaar gewandeld: van het podium naar de kleedkamers en de soundcheck. Je zit meteen terug in het ritme van het Eurovisie Songfestival en zijn repetities en ik voel het in de beentjes. Zo leuk om iedereen terug te zien hier in Stockholm. Alle delegaties van de eerste halve finale zijn ondertussen aangekomen in Stockholm en het weerzien is enorm hartelijk. Alles is hier klokvast verlopen en er was geen enkele vertraging in de Globe Arena, alles loopt dus mooi vlotjes en op tijd.

Toen we een paar weken terug in Tel Aviv waren met een aantal deelnemende landen hadden we toevallig een snelle hap met de Finse zangeres en de deelnemer van Roemenië. Sandhja maakte me net nog attent op het gesprek dat we hadden waarbij de Roemeen zegden voor het ongeluk geboren te zijn. Een paar dagen later volgde de diskwalificatie van hun land. Ik had ook nog vaak teruggedacht gedacht aan zijn quote net als zij. Het moet als artiest heel jammer zijn om er op zo’n manier tussenuit te vallen. Maar goed, het leven gaat verder en dan vooral in de immense bol van de Globen.

Tijdens de pauzes ben ik even naar de perszaal geweest, ik verwachtte dat er weinig mensen zouden zijn maar vele tafels waren reeds bezet. Het is altijd een leuk weerzien. Veel volk in de perszaal wil ook zeggen... veel volk in de EuroClub, die vandaag voor het eerst de deuren zal openen. Ik kijk ernaar uit om straks even een drankje te gaan doen. Maar goed, wat kan ik nu zeggen over de repetities...

Rusland sprong er een beetje uit omdat ze wel heel hard aan de act werkten. Het zijn de mensen die achter de vroegere succesvolle Griekse acts zaten. Herinner je onder andere de kerels op de trampolines. Ze halen dit jaar alles uit de kast: een zanger die gezien mag worden en reeds een ster is in zijn land en buurlanden. Daarbij kan hij nog een aardig stukje zingen. Doe daar een act bij die zeker zal bijblijven en dan moet je toegeven dat alle ingrediënten voor een hoge score aanwezig zijn.

Nu is het enkel afwachten of de mensheid voor dezelfde stijl als vorig jaar zal kiezen en... of hij niet van zijn decorstuk zal vallen zoals vandaag het geval was tijdens de eerste repetitie. De Nederlander heeft de Vlaamse regisseur Pannecoucke weer voor hun kar te spannen en ze hopen zo het succes van twee jaar geleden over te doen. Het zit wel leuk in elkaar. De 10-seconden pauze is wel grappig en zal de mensen zeker bijblijven. Afwachten of ze de finale halen, ieder heeft zijn kansen. Armenië sprong er ook nog uit omdat het een sterke zangeres is die wel heel leuk in beeld gebracht werd. Haar zwarte badpak vond ik persoonlijk minder.

Maar goed, ondertussen was ik even in de EuroClub gaan kijken en mijn voorspelling kwam niet uit. Er waren weinig mensen komen opdagen. Dus vroeg naar huis en bedje in want morgen op tijd opstaan voor het tweede deel van de eerste halve finale en de Zweden die moet repeteren. Als je wil zien hoe het er in de backstage aan toe gaat nodig ik je graag uit om de video "No Comment" even te bekijken. Een 5 tal minuten met allemaal beeldfragmenten van achter de schermen.

Zo, hoog tijd om de binnenkant van mijn ogen te bekijken. Tot morgen!

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.