Jan in Stockholm [6]: Je bent voor of je bent tegen, maar...

Terwijl in België het barbecuevlees met hopen verslonden zal worden wegens mooi weer en ze hier in Stockholm voor het weekend ook tot 24 graden geven gaan wij gezellig verder in planeet Globen. Het grote moment was vandaag eindelijk aangebroken! De Belgische vlag werd op de uiterst rechtse kleedkamerdeur gehangen in de backstage en hing daar vol verwachting om het allerlaatste land van de halve finales te verwelkomen! Maar zover is het nog niet want er zijn nog zeven landen te gaan alvorens we onze eigenste Laura Tesoro te horen en te zien krijgen.

We gaan van start met Slovenië. Om het lijf te bekomen van de aan de paal slingerende heer moet je volgens mij Spartaans leven. Velen zullen het mooi vinden maar ikzelf ga dan liever voor een biertje en hapje met wat meer calorieën en een leven naast de paal. Of het paalslingeren hen naar de finale zal brengen blijft maar de vraag.

Bulgarije is de volgende aan de beurt. De, inDüsseldorf net niet de finale gehaalde, zangeres is niet alleen de presentatrice van het Junior Eurovisie Songfestival 2015. Ze is daarbij ook een geweldig leuk mens en een goeie zangeres. Heel open, sympathiek gevoel voor humor en een goeie stem in combinatie met een smakelijke popsong. U hoort het: ik ben fan van haar en hoop echt dat haar oplichtende lederen pak haar recht naar de finale brengt. Indien dat zo is kan de EuroClub zich maar beter voorbereiden op een knalfeest. Want fuiven kan deze mevrouw als de besten!

De Bulgaarse televisie vroeg me wat beelden te bezorgen die dezelfde dag nog in het journaal zaten. Altijd leuk als dat gebeurt. Ik vind dat fijn. Maar oké, mijn reclamemoment voor de Bulgaarse is voorbij. Na een Noorwegen waar de zangeres een heel moeilijke depressieve periode meemaakt en daardoor met fluwelen handschoentjes aangepakt moet worden, een Denemarken dat onze titel van 1987 nog eens gaat oppoetsen met drie Soldiers Of Love en een Georgië met een song die ik niet begrijp en me uit de Globen laat vluchten omdat ik gek word van het gebruikte flitsende licht en een Oekräine waar ook ik depressief van zou worden als ze het nog een keer meer hadden laten horen komt daar de stralende Laura aangelopen.

Op zoek naar gember dat zeer goed is voor de stem en een team helemaal gebrand in "Whats The Pressure"-outfits staat daar toch niet een perfect voorbereide zangeres die met een geolied team een perfecte repetitie afleverde. De Belgische driekleur vliegt bij de start door de lucht en ze stralen allemaal zo veel als de lampen bij Georgië. Dan pakt ze nog even de pers in, en gisterenavond was zelfs de meest cynische fan dol op haar. Zo bereid je dus een finale voor!

De dag zit erop. Je bent voor of je bent tegen onze inzending, maar aan Laura en team zal het niet gelegen hebben. Hopelijk maakt u de brug vandaag... ik trek me terug in de Globe Arena!

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche zit in de 'danger zone'.