Stockholm Live: "Als je over de waarheid zingt, kan je mensen raken"


"Ik heb geen woorden om te omschrijven hoe ik me nu voel. Het was geweldig, het was gek. Het was zeker gek. Ik ben zeker dat als je zingt over de waarheid, dat je mensen kan raken. Ik had gelijk" begint Jamala op haar overwinningspersconferentie. "Ik voelde me zo dankbaar door het publiek in de Globe Arnea. Het was een geweldige show. Bedankt aan de organisatoren van Stockholm 2016. Ik heb genoten van die drie minuten en het is een eer dat jullie voor mij hebben gestemd"

"Ik zeg altijd dat je echt moet geloven in wat dat je doet. Als dat oprecht is, doe het dan gewoon. Ik wil mijn team bedanken!" zegt ze. "Toen ik mijn performance aan het voorbereiden was, heb ik geluisterd naar de soundtrack van 'Schhindler's List' en heb toen gebeden dat mijn nummer dezelfde power had" zegt ze over de boodschap van haar nummer. Ze had ook een boodschap voor haar grootmoeder, waar het nummer over gaat: "Het is erg moeilijk te omschrijven hoe ik me nu voel. Ik zou natuurlijk graag hebben gehad dat dit nooit heeft moeten gebeuren en dat dit lied nooit had moeten bestaan!" Het nummer gaat over de deportatie van haar grootmoeder in 1944 door Stalin. Officieel dan toch, want op dit moment is er soortgelijke situatie aan de gang.

"Ik ga nu aan mijn nieuwe album werken, dat snel af zal zijn. Vandaag heb ik zelfs een nieuw nummer geschreven, geïnspireerd op de slogan van dit Eurovisie Songfestival". Op het einde van de persconferentie gaf Jon Ola Sand, de Executive Supervisor van dit festival, een welkomstpakket aan Victoria Romanova, de Head of Delegation van Oekraïne. Zo kunnen ze beginnen aan de voorbereidingen voor het Eurovisie Songfestival 2017.

"Jullie hebben een moment voor Europa vanavond gecreëerd. Dit heeft een lange weg afgelegd en we zijn trots op jullie. Oekraïne kreeg veel steun van de kijkers en jury vanavond. Ik wil jullie dan ook van harte proficiat wensen. De EBU is blij om naar Oekraïne te komen en we zullen de gesprekken snel starten. In 2005 was het festival al een geweldig event, en dat zal in 2017 ook zijn" besloot Jon Ola Sand.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche zit in de 'danger zone'.