woensdag 4 mei 2016

Stockholm Live: Kaliopi pakt uit in saaie sfeer.

Kaliopi is een ster in de Balkan en heeft in principe genoeg aan zichzelf. Dat zie je ook in de setting van Macedonië, want die is ronduit saai. Een donkere setting met later wat goud. De tweede keer zien we iets meer in het decor met vuur op de achtergrond. Ze staat heel de tijd stil met vier backing vocals aan haar linkerzijde en een drummer, want dat was blijkbaar echt nodig.  De Macedonische draagt een zwarte jurk, eenvoudig maar stijlvol. Van de zang kunnen we niet veel slechts zeggen. Ze haalt met gemak alle noten en doet wat van haar verwacht wordt.

"Dona" haalt volgens ons bijlange het niveau niet van "Crno i Belo" uit 2012. Het nummer is wat  saai en de setting volgt die trend. Toch zorgt Kaliopi ervoor dat alle aandacht mooi op haar blijf. Af en toe komt er wel eens een shot uit de arena, maar verder dus niets. Kaliopi zal het vooral van de buurlanden uit de halve finale moeten hebben zoals Servië, Slovenië en Albanië om zich te plaatsen.

"Ik ben zo opgewonden. Vandaag is het onze eerste repetitie en met mezelf heb ik ook al die herinneringen uit 2012 en ik moet toevoegen: ik voel de Eurovisiespirit opnieuw!" zegt Kaliopi vlak voor haar eerste repetitie in de Globe Arena. Waarover gaat "Dona" eigenlijk? "Ik heb het eerder al gezegd dat er een geheim zit in mijn nummer. Binnenkort ga ik jullie allemaal vervellen waarover het lied gaat!"

Onze beoordeling van de eerste repetitie van Macedonië:

Meer over Kaliopi kan je vinden in onze Destination Stockholm die we publiceerden over Macedonië. De volgende repetitie van Macedonië staat gepland op zaterdag 7 mei om 15:50.