Stockholm Live: Zoete setting voor Oostenrijkse Zoë.

Zoë uit Oostenrijk komt een schattig liedje naar Stockholm en dat laat ze ook zien in haar staging. Het begint blauw, maar daarna komt er een roze setting in de plaats, met regenbogen en een landschap op het podium. Nog een beetje later wordt het geheel weer blauw, met stenen op de grote vloer. Het valt een beetje te omschrijven zoals in de videoclip. Ze draagt een poederroze, strapless jurk. In het rustige stuk van het nummer draait de camera volledig rond haar. De zang klonk best aardig. Zoë geeft een zenuwachtige indruk bij deze eerste doorloop, maar daarna gaat het beter.

Het valt te vergelijken met de nationale finale, maar de loopband laat ze nu thuis. Oostenrijk komt met een Franse inzending dit jaar. Best gek, want in Oostenrijk spreekt men geen Frans als officiële landstaal. Toch kon Zoë de harten van het publiek veroveren in eigen land. Of dat internationaal ook gaat gebeuren is nog maar de vraag. "Loin d'ici" is een fanfavoriet, maar bijna jaarlijks falen er één of meerdere. Is zij de volgende?

Net zoals bij Tsjechië maakt Oostenrijk gebruik van Zweedse backing vocals en daar is ze best trots op. De jonge zangeres zegt relaxed te zijn, maar dat het ook wel spannend is: "Ik kijk er zo hard naar uit om op het podium te staan en mijn ding te doen. Voor een optreden kijk ik meestal op de social media om me wat af te leiden. Ik warm mijn stem een beetje op en doe mijn ding!"

Onze beoordeling van de eerste repetitie van Oostenrijk:

Meer over Zoë kan je vinden in onze Destination Stockholm die we publiceerden over Oostenrijk. De volgende repetitie van Oostenrijk staat gepland op vrijdag 6 mei om 14:35.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche zit in de 'danger zone'.