woensdag 4 mei 2016

Stockholm Live: Rykka heeft een blauwtje gelopen.

Als derde land was het de beurt aan Zwitserland. Die sturen dit jaar de Canadese Rykka naar Stockholm. Wat meteen opvalt is dat ze een nieuwe kapsel heeft. Het blonde is omgewisseld voor een blauw poedelkapsel. Vreemde keuze. Ze vraagt verder een zwarte top en een onderbroek met paars/blauw doorzichtig plastic om haar heen. Kortom: het ziet er niet uit. Het podium ziet er wel mooi uit, overwegend blauw met mooie lichteffecten en ook wat roze accenten. Over de zang van Rykka kunnen we kort zijn: het gaat wel, maar het is ook niet iets om mee uit te pakken.

Er is een kans dat Zwitserland eerste gaat eindigen in deze tweede halve finale. Als we dan toch van onder beginnen. Zwitserland doet een poging om een moderne act af te leveren, maar komt daar ettelijke jaren te laat mee. Neem daarbij nog eens een zangeres die niet al te best zingt en je hebt een resultaat: opnieuw geen finale voor Zwitserland. Zelfs het vuurwerk op het einde brengt volgens ons geen soelaas. 

Rykka was er helemaal klaar voor: "Ik voel me echt goed. Het was wel laat gisteren en vanochtend weer vroeg, maar ik kan niet wachten!" zegt ze. Over haar nieuwe coupe: "Ik verander mijn haar constant en ik hou echt wel van de kleur blauw". Net zoals in de nationale finale zal ze blootsvoets optreden, omdat ze zich daar goed bij voelt. "Ik ben er echt wel klaar voor, samen met mijn backings!" benadrukt ze nog is.

Onze beoordeling van de eerste repetitie van Zwitserland:

Meer over Rykka kan je vinden in onze Destination Stockholm die we publiceerden over Zwitserland. De volgende repetitie van Zwitserland staat gepland op zaterdag 7 mei om 13:35.