Stockholm Live: "Natuurlijk kon ik geen 'nee' zeggen!"

Aan het begin van de zevende dag in Stockholm hielden Petra Mede en Måns Zelmerlöw een persconferentie. Ook Sven Stojanović en Edward af Sillén, respectievelijk show director en script writer waren aanwezig. Ze zullen volgende week de drie show presenteren van het 61ste Eurovisie Songfestival.  Ze kwamen op de tonen van "Fly On The Wings Of Love" op van de Olson Brothers, het favoriete nummer van Petra Mede: "My All Time Favorite" vertelde ze heel enthousiast aan de aanwezige pers. Die waren al van in het begin druk aan het fotograferen.

Mans: "De vraag om te presenteren kwam eigenlijk al op de avond van mijn overwinning. Christer vroeg toen al op ik geïnteresseerd was en natuurlijk was ik dat! Eigenlijk wilde ik geen presentatieklussen meer doen en me volledig te richten op mijn muziek, maar hier kon ik natuurlijk geen 'nee' op zeggen!"

Edward: "Malmö was al overweldigend, maar dit gaat ook geweldig worden. We willen een verhaal vertellen, wat plezier erin brengen en met twee presentatoren kunnen we ook meer vertellen" Op een latere vraag over teksten schrijven: "Al sinds mijn vijf jaar wilde ik teksten schrijven, zeker voor het Eurovisie Songfestival. Ik ben nu twee geweldige presentatoren om mee te werken, een goede co-writer waar ik altijd mee samenwerk. We lachen en huilen samen. Er komen nu zelfs nog ideeën die in de show gaan komen"

Iemand haalde ook de presentatie van Petra aan in de verjaardagsshow van het festival vorig jaar: "Het was een geweldig moment. Ik hou van Graham en het was één van de mooiste dingen in mijn leven. Wie weet doe ik binnen zestig jaar het opnieuw, samen met Lys Assia" grapte ze. Petra Mede gaat ook opnieuw zingen zoals in de finale van 2013: "Er komt een groot shownummer tijdens de show, geschreven door Edward. Het gaat echt verrassend zijn"

Of de presentatoren een routine hebben voor de show: "Dat weten we niet en zullen we morgen ontdekken. Ik ga me waarschijnlijk even af reageren." zegt Måns. "En ik zal naar Måns luisteren en me focussen". Edward zegt ook dat het belangrijk is dat ze even hun eigen plekje hebben voor de show, helemaal tot rust kunnen komen.

Ondertussen is ook meer duidelijkheid geschept over hoe de punten zullen worden bekendgemaakt van de kijkers. Dat gebeurde gisteren op een persconferentie "We gaan alle punten voorlezen. Van nummer 26 naar nummer 11 zullen op een relatief vlotte manier bekend worden gemaakt: de naam van het land zal worden voorgelezen en het aantal punten. Daarna gaan we spanning opbouwen en de top 10 bekendmaken. In het midden gaan we ook die spanning even onderbreken en zien wie er nog punten moet krijgen" zegt Christer Björkman. "Bij de jurypunten zullen de spokespersons enkel de twaalf punten voorlezen"

Een 30-tal landen zullen tijdens de finale ook de punten op het scherm laten zijn die gegeven zijn door de jury. Dat zal gebeuren als de winnaar de greenroom verlaat en naar het podium gaat.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche zit in de 'danger zone'.