Stockholm Live: Albanië is de ideale toiletbreak.

Afgelopen donderdag had Eneda uit Albanië haar jurk nog niet aan, vandaag wel: een lange goudkleurige jurk met verschillende niveaus. Laat het ons speciaal noemen deze keer. Daarstraks hadden we met Slovenië het kleurloze nummer van 2016 gevonden, maar nu al moeten we onze mening bijstellen: het is Albanië dat die bedenkelijke, virtuele prijs in ontvangst mag nemen. Het is een ideale plaspauze voor de Europese kijkers, zodat ze fris klaarzitten voor onze eigenste Laura Tesoro. Laat ons positief eindigen: de stem van Eneda Tarifa was wel dik in orde.

2004 was het jaar dat Albanië voor het eerst deelnam aan het Eurovisie Songfestival en meteen al zevende werd. In 2012 werd hun beste resultaat bijgesteld naar een vijfde plaats dankzij Rona Nishliu. Het land haalde zeven keer de finale. Vier keer moest het van de zijlijn toekijken. Wij verwachten dat dit lot ook Eneda Tarifa te wachten staat dit jaar en vrezen zelf voor een plaats onderaan in de halve finale.

"Ik voel me erg goed in mijn jurk. Het past me zo goed en het is speciaal ontworpen om te schitteren op dit podium" zegt Eneda op de persconferentie. Het is voor haar een geweldige tijd hier in Stockholm: "Wanneer ik op dit podium zing, komen alle momenten terug dat ik aan het zingen was. Het voelt erg goed!" Over de Engelse taal: "Ik wil dat iedereen mijn boodschap begrijpt en niet enkel de mensen in Albanië"

Meer informatie over Eneda Tarifa uit Albanië kan je vinden in Destination Stockholm. Afgelopen donderdag repeteerde Albanië voor de eerste keer. Dat verslag kan je hier terugvinden.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche zit in de 'danger zone'.