Stockholm Live: Laura Tesoro kan bevestigen in tweede repetitie.

Als laatste repetitie van de dag was het de beurt aan onze eigenste Laura Tesoro. In een discojasje met een korte short kon ze de verwachtingen die donderdag werden geschept na de eerste repetitie bevestigen. De backing vocals waren in het wit gekleed. Voor sommige mag het misschien wat gedateerd lijken, maar "What's The Pressure" is dan ook funk en disco. Er klonk op het einde ook een groot applaus voor onze kandidate. We moeten toegeven dat de zang niet altijd even geweldig is, maar het enthousiasme van onze jonge kandidate maakt enorm, maar dan ook enorm veel goed!

België doet al sinds de eerste editie mee aan het festival. Jaarlijks mogen afwisselend de VRT en RTBF een kandidaat insturen. Meestal was de RTBF het succesvolst, met een overwinning in 1986 en vorig jaar nog een vierde notering voor Loïc Nottet. Toch haalt België niet vaak de finale: enkel in 2004, 2010, 2013 en 2015 was er een Belgische inzending. Laura Tesoro lijkt helemaal niet kansloos voor daar een vijfde keer van te maken.

Toen Laura op haar persconferentie aankwam, vertelde ze dat wel leuk was op het podium: "Ik was opgewonden! Laura is al op jonge leeftijd in de showbizz terechtgekomen: "Ik heb gedanst en gezongen als kind, dus ik ben het gewoon om in de spotlight te staan". Een journalist maakte ook de vergelijking tussen "What's The Pressure" en "Sax" van Fleur East: "Het zijn allebei funky songs en daar heb je nu eenmaal vaak dezelfde beats, trompetten. Maar het zijn geen kopieën!"

Laura heeft Italiaanse roots, wat heeft ze daar van overgehouden: "Mijn temperament en de liefde voor Italiaanse eten!" Voelt onze kandidate wel druk? "Ik geniet van op het podium hier te staan en zeker binnenkort, als de arena vol is. Het is zo'n eer om mijn land te vertegenwoordigen in iets waar ik dol op ben. Ik voel eigenlijk geen druk!"

Meer informatie over Laura Tesoro uit België kan je vinden in Destination Stockholm. Afgelopen donderdag repeteerde België voor de eerste keer. Dat verslag kan je hier terugvinden.

Populaire posts van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.