Stockholm Live: Justs evenaart studioversie.

De lange reeks van repetities in de namiddag en avond werd geopend door Justs uit Letland, volgende week de opener van de tweede halve finale. Er is niets anders aan de act van Justs. Enkel heeft hij nu een zwart shirt aan in plaats van een rood. Hij klinkt weer enorm sterk en evenaart bijna de studioversie. Ook is hij goed afgestemd met de backing vocals. Er zit een soort van sexy grain in zijn stem, een beetje schor, maar dat maakt dat het een meerwaarde is in zijn nummer. De pers in de arena beloonde men dan ook met een groot applaus. Een goede opener van de tweede halve finale!

In 2000 maakte Letland zijn debuut op het festival. Brainstorm eindigde meteen knap derde voor het land. Eén keer deed het land beter: in 2002. Toen won Marie N het festival in Tallinn met "I Wanna". De laatste jaren ging het niet goed met Letland op het festival. Het land had sinds 2008 geen finale meer gehaald, maar Aminata bracht daar vorig jaar succesvol verandering in. De verwachting is dat Justs die trend gaat verder zetten.

Justs was echt blij na zijn optreden: "Ik ben echt blij met mijn team. Ze doen een geweldig werk" Hij legde ook uit wat hij doet voor een optreden: "Ik warm mijn stem op, drink niets fris en draag een sjaal. Anders neem ik ook geen medicijnen en bid ik gewoon naar vreemde goden" lacht hij. Aminata heeft het nummer van Justs geschreven: "Het is echt stressvol om je kindje aan iemand anders te zeggen" zegt ze.

Meer informatie over Justs uit Letland kan je vinden in Destination Stockholm. Afgelopen woensdag repeteerde Letland voor de eerste keer. Dat verslag kan je hier terugvinden.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche zit in de 'danger zone'.