Stockholm Live: Kaliopi haalt de hoge noten niet.

Kaliopi had vandaag haar jurk aan voor de halve finale van volgende week: een zwarte jurk met witte ruffles. Op zich een prima jurk. Vandaag leek het alsof Kaliopi wat problemen had met haar stem of zich juist leek in te houden. De laatste noten wist ze telkens niet te pakken. Hopelijk voor Kaliopi was het dus gewoon om haar stem te sparen en niet omdat het niet ging. De vraag die iedereen hier heeft bij "Dona": Is dit niet te saai om de finale van het Eurovisie Songfestival te halen? We zijn meer power gewoon van Kaliopi en echt veel kan je niet in dit nummer steken.

In 1996 wou Macedonië al debuteren met Kaliopi, maar moest toen van de zijlijn toekijken. In 1998 kwam het debuut er wel. Sinds de introductie van de halve finale wist Macedonië vijf keer de finale te halen, waarvan vier keer van 2004 tot en met 2007. Ook in 2012 stond Macedonië in de finale met... Kaliopi. Dit jaar mag ze dan wel terug zijn met "Dona", de verwachting is dat Macedonië wederom geen finale haalt.

"Ik ben zo gelukkig met mijn tweede repetitie. Ik ben mijn team zo dankbaar!" zegt de Macedonische diva aan het begin van haar persconferentie. MRT heeft Kaliopi gevraagd om opnieuw deel te nemen: "De omroep kreeg blijkbaar zoveel vragen dat ik terug zou komen. Dat heb ik dan ook gedaan" Ze prijst ook de fans van het festival: "Jullie hebben zo'n groot hart. Ik heb nog nooit zoveel liefde gezien op één plek!"

Meer informatie over Kaliopi uit Macedonië kan je vinden in Destination Stockholm. Afgelopen woensdag repeteerde Macedonië voor de eerste keer. Dat verslag kan je hier terugvinden.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.