Stockholm Live: Douwe Bob neemt je mee naar de kroeg.

Als laatste land voor de middagpauze hadden we Nederland. Er is niet veel anders gedaan aan de act en de zang zat technisch weer goed. Hij flirt weer goed met de camera en neemt de kijker echt mee naar een bruine kroeg in de straten van Amsterdam. Na zijn gitaarsolo valt de muziek tien seconden stil en kijkt hij haast zielloos in de camera. Met weinig publiek werkt dit echt niet, maar als de arena vol zit kan dit twee kanten uit: dit gaat een geweldig en pakkend moment worden of dit worden tien enorm gênante seconden voor Douwe Bob en de Nederlandse delegatie.

Nederland is één van de landen die er al van in het begin bij is, van in 1956. In 1957, 1959, 1969 en 1975 stond het land op het hoogste plekje. Nederland ging sinds de introducties van de halve finales in 2004 meermaals onderuit en haalde van 2005 tot en met 2013 de finale niet. In 2013 en 2014 lukte dat wel. Volgens ons mag Douwe Bob zich ook opmaken voor de finale van zaterdag 14 mei.

Morgen gaat de bar van Douwe Bob in Stockholm open: "Ik heb alle kandidaten uitgenodigd om een fijne tijd te beleven. Ik kijk echt uit naar morgenavond" zegt de zanger. Of de zanger al plannen heeft voor na het Eurovisie Songfestival? "Ik weet het niet, misschien op vakantie gaan en het even rustig aan doen" Vandaag kwam ook zijn album uit met de titel "Fool Bar": "Ik mag me gelukkig prijzen dat ik dit op mijn 23ste kan doen!"

Meer informatie over Douwe Bob uit Nederland kan je vinden in Destination Stockholm. Afgelopen maandag repeteerde Nederland voor de eerste keer. Dat verslag kan je hier terugvinden.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche zit in de 'danger zone'.