Stockholm Live: Slovenië kan niet overtuigen.

Met enige vertraging mocht ManuElla dus op het podium en wat een teleurstelling is dit na Australië. Er is (jammer genoeg) niets gewijzigd aan de Sloveense act. De zang zit oké, maar dat is het. Het gejodel (het stukje dat ze het woord 'alive' uitmelkt) is trouwens heel onaangenaam. Ook de act met de acrobaat is hier niet op zijn plaats. Het enige wat klopt zijn de kleuren in de staging: blauw en rood. Dat is nu ook niet moeilijk als je liedje "Blue and Red" heet. ManuElla mag dan wel over kleuren zingen, ze is misschien de kleurlooste kandidaat van dit Eurovisie Songfestival.

Slovenië won in 1993 de Oost-Europese halve finale en mocht zo naar het festival in Millstreet als debutant. De beste resultaten van Slovenië werden gehaald in 1995 en 2001, namelijk een tweede positie. Sinds 2004, toen de halve finale ingevoerd werd, kon het land slechts vier keer de finale halen: in 2007, 2011, 2014 en 2015. De algemene verwachting is dat het dit jaar niet zal lukken om de finale van het festival te halen.

"Ik kijk al naar het Eurovisie Songfestival sinds ik een klein meisje ben. Toen droomde ik al van optreden op het podium. Mijn droom komt nu echt uit" zegt ManuElla op de aansluitende persconferentie. "Op het podium wil ik mezelf zin. Alles moet natuurlijk lijken. Janick, onze danser, vertelt samen met mij een verhaal. Uiteindelijk ben ik gewoon zo blij dat ik mijn dromen kan uitvoeren" benadrukt ze.

Meer informatie over ManuElla uit Slovenië kan je vinden in Destination Stockholm. Afgelopen donderdag repeteerde Slovenië voor de eerste keer. Dat verslag kan je hier terugvinden.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche zit in de 'danger zone'.