Jan in Kiev [14]: Ze moeten rekening houden met Blanche.

Had ik nu net voor ze de punten gingen doorgeven niet even Kroatië door Estland vervangen, dan had ik alle tien finalisten correct gehad! Maar goed, negen op tien is toch ook een goeie score. We doen altijd een top tien met het team en het viel me op dat de meesten een goed resultaat hadden. De kwaliteit van de tweede halve finale werd toch een stuk minder bevonden dan die van de eerste en het is dan voor een land als Finland dubbel pijnlijk om niet in de finale te staan als zaterdag de grote prijzen uitgedeeld worden. Gisteren zijn ze naar de halve finale komen kijken in de delegatie ruimte. 

Gisteren zijn ze naar de halve finale komen kijken in de delegatieruimte. Was blij hen terug te zien. De pianist vertelde me dat hij op de Finse TV mee gaat meewerken aan een programma zoals "De Notenclub" waar hij pianist van dienst zal zijn. Lijkt me een leuk project voor de kerel.

Wat we ondertussen ook weten is dat België bij de laatsten mag aantreden in de grote finale. En dat is echt wel een goeie startplaats! Ik heb de indruk dat velen België niet meer als favoriet zien, maar als ik de bewegingen zie op YouTube en haar succes op iTunes dan kunnen Italië, Bulgarije en Portugal toch maar beter rekening houden met Blanche.

Amir is ook hier! Hij gaat commentaar leveren voor de Franse televisie. Het blijft voor mij een van de topinzendingen van vorig jaar en Amir is nog altijd de sympathieke vlotte kerel van toen. Binnen een paar uur starten we met de repetitie van de grote finale en vanavond beslissen de jury’s alvast wie ze als overwinnaar willen van dit festival. Zaterdag is het dan aan het grote publiek om hun stem uit te brengen en krijgen we uit elke hoek van Europa en daarbuiten de 12 punten te horen.

Pas om halfdrie vannacht vertrok ons transport van de zaal naar het hotel waarop we met wat spijt in het hart beslisten om toch maar niet meer naar de Euroclub te vertrekken. We waren echt wel moe en ik vraag me af waar ik de energie haal om op dit tempo blijven door te gaan. Nog even op de tanden bijten en voor we het goed en wel beseffen zitten we weer op het vliegtuig richting huis. Maar goed, eerst nog heel wat werk voor de boeg en daar ga ik onmiddellijk mee aan de slag. Tot morgen!

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche zit in de 'danger zone'.