Jan in Kiev [8]: Het gaat als een sneltrein!

Ik kan het niet geloven maar we zijn al in de helft van ons verblijf hier in Oekraïne. De dagen vliegen als een sneltrein voorbij! Na vandaag en morgen zijn alle afzonderlijke repetities voorbij en beginnen we met de volledige doorloop van de finales. Ik ben echt heel de dag druk geweest. Eerst in de modus van de tweede repetities en als die achter de rug waren zijn we herbegonnen met de eerste repetities van de Big Five en Oekraïne. Het verschil tussen beide repetities is dat ze gesloten zijn voor fans en pers, dat ze 10 minuten langer duren en dat ze voorafgegaan worden door een in-ear-repetitie. (zoals op foto bij OG3NE)

Deze editie van het festival is echt top! De sfeer zit helemaal goed, de delegaties zijn geweldig en eigenlijk een beetje kwaad op mezelf omdat ik op voorhand dacht dat er veel chaos ging zijn. Maar neen hoor, het loopt als een trein! De organisatoren zijn echt goed bezig. Als er nog wat meer koekjes en fruit zouden zijn dan was het denk ik een van de beste festivals van dit decennia. ☺ Alles mooi compact. Pers, zaal en delegaties mooi dicht bij elkaar, geen nodeloze kilometers afleggen op een dag en dus ook weinig tijdverlies.

De internationale sfeer in die mix van nationaliteiten die op zo’n geweldige wijze met elkaar omgaan, de vriendschappen en het elk jaar opnieuw leren kennen van nieuwe openminded mensen die verbonden zijn met muziek is echt de rede dat ik hier zo een fan van ben en er twee weken hard wil voor werken. De liedjes komen eigenlijk op de tweede plaats. Iedereen wil het goed doen en je merkt eigenlijk geen echte competitie drang.

Wat kan ik zeggen van de repetities... De Italiaan is heel grappig, het Verenigd Koninkrijk doet zijn best met de staging, Spanje heeft de getalenteerde Pannecouke onder de hand genomen om het lied in beeld te brengen. Hetzelfde had hij gedaan voor Anouk en andere Nederlandse inzendingen. Jammer dat de Belgen hun grote talenten uitleveren aan andere landen. Deze man had echt wel wat kunnen doen voor de Belgische inzending, ik zou zelfs bijna durven beweren dat hij stage en camerawerk had kunnen leveren waardoor we enorm hoog zouden eindigen. Sympathieke kerel trouwens met het hart op de tong!

Dan hebben we Frankrijk dat eigenlijk een beetje hetzelfde doet dan het vorige jaar en zijn artiest helemaal alleen een wandeling laat doen op het grote podium. Had je Stromae kunnen losgelaten op de choreo van dit nummer dan was het een heel gevaarlijke kanshebber geweest, al heeft de mooie sexy zangeres ook veel in handen om een mooie score te behalen. Het Duitste meisje is mooi en ik hou van haar lied en ze heeft naar mijn smaak een heel mooie styling. Toch is het afwachten of het gesmaakt zal worden want ik sta wat alleen met deze beweringen . ☺ Trouwens, De manager van de delegatie die van het podium viel en drie ribben brak heeft ontzettende pijn maar kon toch de tweede repetitie meemaken en checken of één van mijn favoriete nummer haar verwachtingen inloste.

Maar goed, het is nu wel erg laat en er wacht een drukke werkdag! Hopelijk kunnen mijn videos je meeslepen in de sfeer van het festival en genieten jullie van een mooi weekend!

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche zit in de 'danger zone'.