Jan in Kiev [9]: Alles loopt als een geoliede machine.

Wat een prachtig weer is het toch in Kiev! Vandaag toch nog en morgen maar dan zou het de rest van de week regenen en dat is jammer. Gelukkig zal de rode loper het droog houden, want een rode loper in de regen is nu niet iets waar we blij van worden. De dag was lang: de tweede halve finale had zijn tweede repetitie. Ook hier is alles weer vlot verlopen. Ongelofelijk eigenlijk dat er zo weinig fout loopt bij iets waar zoveel techniek en technologie mee gepaard gaat. Over de 'power supply' moeten we ons alvast geen zorgen maken wan die is voorzien door de Belgen! Dus dat gaat niet fout. ☺

Ik probeerde niets over jarig zijn te zeggen maar blijkbaar werd het toch verklapt. Het is fijn om hier jarig te zijn, alleen ben ik altijd bijna de enige van het team die dat viert en zo lang ze het festival niet van datum veranderen gaat dat hetzelfde blijven. Beetje jammer voor mijn collega’s die nooit eens aan de beurt komen. Dus je weet wel: je krijgt dan van veel mensen te horen hoe goed je er nog uitziet, hoeveel energie je nog hebt en het verhaal van de wijn die beter wordt met de jaren. De wijn misschien wel, maar de fles begint toch wel stoffig te worden.

De Nederlandse meisjes zongen eventjes voor me en de twee van Wit-Rusland ook. Mocht ik een land moeten kiezen dat automatisch naar de finale mag dan zou ik voor hen kiezen. Alhoewel: ik denk wel dat ze mijn hulp niet zullen nodig hebben de finale te halen met hun vrolijke lied. België zakt dieper de peilingen in, Nederland komt hoger en Italië blijft de favoriet. Ik ben toch benieuwd wat er gaat gebeuren.

Wereldschokkende dingen gebeurde er niet achter de schermen, alles loopt als een geoliede machine en iedereen heeft zijn job gedaan. We hadden net op tijd gedaan met werken om naar de Nordic party te gaan. Die gaat niet door in de Euroclub maar in een hotel. Altijd fijn om eens eventjes uit het ritme van de voorbije dagen te stappen met een hapje en een drankje en eens een babbeltje te doen zonder de camera in de handen.

Morgen begint met de tweede repetitie van de Big 5 en Oekraïne, dan even pauze, om al vroeg op de avond met de rode loper van start te gaan en na de rode loper is er het openingsfeest! Ik heb een uitnodiging in eentalig Oekraïens ontvangen, en hoop alvast op een heel gezellig verloop van de dag! Het feest was fijn maar nu moet ik me haasten want wanneer ik het laatste stuk van de tekst schrijf is het 20 minuten voor de bus vertrekt naar de zaal! Veel groeten en tot morgen weer!

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.