Jan in Kopenhagen (6): Conchita is al een feest op zich.

Dag drie op het Eurovisie Songfestival 2014. De tijd vliegt gewoon voorbij als je zo druk bezig bent. Misschien moet ik me toch maar eens zo'n stappenteller aanschaffen. Ik zou wel eens willen weten hoeveel stappen ik deze dagen doe hier. Gelukkig heb ik nu plezier van mijn joggingschoenen die ik 'eigenlijk' voor het joggen had gekocht maar uiteindelijk niet gebruikt werden. Zo krijgt zo’n sportschoen toch nog een tweede leven. Alles verliep vlot vandaag, en de dag kunnen beginnen met de Oostenrijkse Conchita Wurst is al een groot feest op zich.

Mensen kunnen dan misschien denken dat hij/zij een grote grap is, maar zoveel professionaliteit zie je zelden. Ze weet perfect hoe om te gaan met pers en geeft iedereen een geweldig gevoel. Jammer dat drie minuten waarschijnlijk niet genoeg zijn om het begrip 'Wurst' te doorgronden. Maar ik zeg het.. Het ziet er mooi uit!

De Griekse waren ook aan de beurt vandaag: ze hadden een verjaardag te vieren van Nikolas, de leadzanger. Speciaal voor zijn verjaardag maakten we een filmpje. Toen we buiten aan het voorbereiden waren kreeg hij een heel lieve SMS van zijn zus waardoor hij het even heel moeilijk kreeg. Net op dat moment kwam heel het team al zingend binnen. We hebben heel het feestje erna nog eens overgedaan (lees: gefaked).  Best grappig... en zo heb je nog eens wat inside informatie door dit te lezen.

Vandaag lijk ik op tijd klaar te zijn en hoop ik een beetje vroeger naar het hotel te kunnen gaan. Een lekkere lange douche en even wat tijd voor mezelf. Erna gaan we dan naar de EuroClub. De Belgen, die om 17 uur de ambassade bezoeken met hopelijk voor hen lekkere hapjes en champagne, zouden erna ook nog afzakken. Zou leuk zijn in ieder geval.

Ondertussen verwennen ze ons hier constant met snoepjes, cake, fruit en groenten. Elke keer ik naar de chocolade graai neem ik in plaats daarvan een wortel. Ik kan geen wortels meer zien na vandaag! Tot morgen!

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.