Jan in Kopenhagen (10): Een zeldzaamheid in Scandinavië.

Ik heb me overslapen. De nacht was erg kort geweest en waarschijnlijk alarm afgedrukt en opnieuw in slaap gevallen. Misschien een signaal dat ik meer moet slapen. Maar goed, buiten een paar scheve gezichten van collega's die mee met de auto wilden waren er geen potten gebroken. Ze hebben immers ook de "otto bus" om naar de arena te gaan. Vandaag was er trouwenns de eerste repetitie van de vijf grote landen. Groot in oppervlakte, maar soms minder groot in het sturen van goeie muziek naar het Eurovisie Songfestival. Ook gastland Denemarken mocht repeteren.

Frankrijk is leuk en zal wel wat scoren en naar mijn gevoel is er een kans dat we volgend jaar gewoon weer terug naar Denemarken komen. Als de Spaanse zangeres perfect zingt dan is het nog wat, maar ik zie haar geen potten breken. Ik probeer te snappen waarom iedereen zo vol is van de UK. Maar dat zal aan mij liggen als ik zo zwaar in de minderheid ben.

Om zes uur 's avonds gingen ze van start met de rode loper. Bijna twee lang uur flaneerden de artiesten over deze loper. De een was al smaakvoller gekleed dan de ander. Bij de delegatie van Azerbeidzjan was er eentje die er enkel bijliep om met hun vlag te zwaaien. Ach ja, ieder zijn ding. In ieder geval is het ontvangen van de delegaties perfect verlopen. Lekkere hapjes en alcohol dat niet beperkt was. Een zeldzaamheid in Scandinavië. 

Maar er moet ook gewerkt worden dus niet te diep in het glas kijken. Er zijn vandaag wat vrienden aangekomen, dus gingen we naar de EuroClub om even hallo te zeggen. Er waren een paar optredens van onder andere Hersi uit Albanië, de Grieken en ook Conchita kon niet ontbreken. Gelukkig mag ik morgen uitslapen. Het is dan de eerste grote dag voor de kandidaten van de eerste ronde waaronder Axel. Ze mogen hun talenten tonen aan de internationale jury tijdens de generale repetitie. Tot de volgende keer!

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.