Jan in Kopenhagen (8): Finale is haalbaar voor Axel.

Dit zijn zowat de drukste dagen naar de aanloop van het Eurovisie Songfestival… Het is werken tegen de klok en constant afwegen tussen kwaliteit en snelheid. Maar goed, we slaagden erin om zestien verschillende landen (die van de eerste halve finale van komende dinsdag) vanuit verschillende hoeken te filmen en te monteren. "Netjes toch" zeggen de Nederlanders dan. Jammer genoeg voor jullie gebeuren er op zo’n dagen niet echt spannende dingen. De grootste spanning voor ons is wanneer een harde schijf het begeeft of je programma om te monteren er eventjes genoeg van heeft.

Het is bijna 22 uur als ik dit schrijf. Ik wil nog snel douchen en dan naar EuroClub, want Axel gaat er optreden. Dat willen we toch eventjes gaan bekijken. Benieuwd hoe het dinsdag voor hem gaat verlopen. In principe is finale haalbaar maar bij het Songfestial weet je nooit. Best spannend allemaal. Ben ook heel benieuwd wat onze noorderburen gaan doe.… Ik heb het gevoel dat het wel eens de finale kan halen.. Het is mooi om kijken en professionele jury zou hier wel kunnen voor vallen.

Vanmorgen was er de EBU persconferentie waar ik even ben langsgegaan.. Het zal een heel mooie en emotionele opener worden. Knap toch hoe ze dat telkens voor elkaar krijgen. De bekendmaking van de juryleden gebeurde gisteren. Airis en Bob Savenberg zitten in de Belgische jury. De resultaten die ze zullen toekennen gaan we ook publiek maken na de finale.

Mooi.. ik ga het hier niet lang meer trekken.. hier zit ik .. Midden in een lege arena samen met een paar collega’s. Kijk zeker af en toe een video.. Het doet ons plezier Tot morgen!

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.