Jan in Kopenhagen (9): Ik ben blij kaal te zijn.

In Noorwegen vond ik "sjokolat" al grappig geschreven en in Denemarken heb ik hetzelfde gevoel met het woord “otto bus”. Het is in die overvolle "otto bus" dat de collega’s naar het perscentrum rijden. Gelukkig zijn we met de wagen naar Kopenhagen gekomen en geniet ik nu toch wel van een hoop meer vrijheid. Ook vandaag was weer een dag van repetities filmen. Ik film zo een repetitie dan een keer of drie en mix dat samen tot een leuk geheel. Ook al is Litouwen misschien niet echt de grote kanshebber, om te monteren was het geweldig. Ga maar eens naar het resultaat kijken. De beste van de dag naar mijn gevoel.

Iedereen stond vol verwachting te kijken naar de jurk van Conchita en ik moet zeggen zoals het is... het ziet er heel mooi uit. De regie brengt het lied leuk in beeld. Iedereen zit vol verwachting te wachten naar het eerste shot van de diva met baard, maar je moet wachten tot de eerste minuut voorbij is voordat je Conchita van close te zien krijgt. Eerst is het een beetje plagerij van camera’s die net niet voldoende tonen. Het lied wordt krachtig gezongen en prachtig in beeld gebracht. Ik ben onder de indruk.

Wie me ook in positieve zin verrassen zijn Israël en Finland. Gelukkig hebben we niet voor de Bandits gekozen in België, want naast het geweld van de jonge Finnen zouden ze jammer genoeg in het niets verdwijnen. Ik ben heel benieuwd hoe de Noren het er vanaf zullen brengen. Het blijft een mooi lied maar ik zie totaal geen emotie bij die viking. Jammer vind ik dat.

Vanavond gaat EuroClub voor de eerste keer in de grote zaal open. Zweden geeft er een optreden en Moldavië komt zingen. Vandaag pas merkte ik dat de zangeres van Moldavië op het eind van haar nummer uit frustratie d’r haar uittrekt. Ik vind dat zo eng om zien dat ik haar zelfs geen kans tot kwalificatie geef. Ik ben blij kaal te zijn…

Maar mooi… Na een drukke dag werken is het tijd de beentjes te strekken en een "dure" pint te drinken. Tot morgen! Dan is er de officiële openingsparty en kan alles definitief van start gaan.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.