Kopenhagen Live: "Ik breng een beetje opera naar hier."

Hersi was enthousiast over de repetitie van vandaag: "De eerste repetitie was goed, de tweede was fantastisch. Ik ben erg gelukkig op het podium. Alles is perfect. Misschien ben ik dat niet, maar de technische dingen zoals licht en camera zeker. We hadden verder geen veranderingen in vergelijking met de eerste repetitie, alleen de jurk die ik draag op het podium heb ik vandaag voor het eerst gedragen”. Ze zal geen schoenen aandoen op het podium en ze is blij dat ze op blote voeten kan optreden. De vorige twee winnaars, Emmelie de Forest en Loreen, stonden ook op blote voeten.

Via social media werd de vraag gesteld hoe Hersi haar stem traint: "Ik ben een operazangeres en ik doe veel stemoefeningen." Ze gaf verder nog toelichting over het feit dat ze zowel opera als pop zingt: "Ik heb altijd zowel opera als popmuziek gezongen. Ik ben eigenlijk beide, een operazanger en een popzanger. Ik breng dit jaar een beetje opera naar Kopenhagen.”

Hersi verteld ook waar het lied precies over gaat: "'One Night's Anger' gaat over de boosheid die in een relatie kan voorkomen en hoe je die kan omvormen naar een meer positieve ervaring." Het komt van zowel ervaringen die ze zelf heeft gehad als de ervaringen van de schrijver op het gebied van liefde. "Ik ben zelf ook veel boos geweest, en die woede beperkte me soms in mijn optreden. Ik heb geleerd dat om te buigen naar iets positiefs dat ik kan gebruiken op het podium."

Over de concurrentie: "Ik heb andere liedjes gehoord. Ik heb niet echt een favoriet, of ik wil het niet echt benadrukken, want het is mijn smaak. Ik wil niet iemand voortrekken of iemand negatief benadrukken. Ik heb wel mijn favorieten, maar het zou niet eerlijk zijn om dat hier te zeggen."

Zou ze naar Australië willen komen? Die vraag kreeg ze op Twitter via #askeurovision. "Het is erg ver van Albanië, maar ik wil het zeker bezoeken. Ik ben nog jong, ik wil nog veel reizen." In Kopenhagen heeft ze verschillende dingen bezocht en een boottrip gemaakt, maar Hersi is daarbij zeeziek geworden." Of het water om het podium haar niet zeeziek maakt? Een delegatielid: "Nee, want in Albanië leeft ze ook nabij het water!" 

Albanië neemt deel sinds 2004. Oorspronkelijk wilde het land al deelnemen in 2003, maar de beschikbare plek werd ingenomen door Oekraïne. Sindsdien wist het land zich zes keer te plaatsen voor de finale. Meest succesvolle jaar was 2012, waarin het land eindigde op de vijfde plek met 146 punten. Vorig jaar strandde het land in de halve finale.

Het verslag van de eerdere tweede repetitie kan je hier lezen. 

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.