Kopenhagen Live: "Mijn lied is symfonische dubstep."

Aram MP3 kwam deze middag het podium op met wel heel ludieke klederdracht: hij droeg een grote glimmende Zeemeerminstaart. Klaarblijkelijk is hij een grote fan van de schrijver Hans Christian Anders en was hierdoor geïnspireerd om verkleed naar de persconferentie te komen. Op de eerste vraag wat kijkers mogen verwachten van zijn optreden in de halve finale, zei hij dat hij en zijn team al een aantal kleine veranderingen hebben doorgevoerd na de eerste repetitie. "We gebruiken nu een andere microfoon: een die ik kan vasthouden. Dit past beter bij de show die ik breng."

"Ook zijn er wat veranderingen aan het licht en op het gebied van mijn vocals zijn er nog wat kleine wijzigingen. We bereiken stilaan het ideale concept dat we voor ogen hebben, de tweede repetitie zal nog beter zijn." voegde Aram MP3 uit Armenië er nog aan toe.

Op de vraag onder welke genre "Not Alone" valt, gaf hij aan dat het nummer onder symfonische dubstep valt of ook kan aanzien worden als dubstep-ballad. Verder vertelde hij dat "Not Alone" gaat over het feit dat eenzaamheid een probleem is dat iedereen herkent: "Het over die ene oplossing die iemand eenzaam kan helpen". 

Over zijn favorietenrol: "Het is een eer om als favoriet aanzien te worden, maar het brengt ook extra druk met zich mee en legt een zware last op mijn schouders". Aram is in Armenië bekend als zowel komediant als zanger: "het feit dat ik zowel ervaring heb als komediant, zanger en presentator geeft me dat extra zelfvertrouwen op het podium". Tijdens de persconferentie onthulde hij nog dat hij voor festival bezig was aan een album, maar dit stil heeft moeten leggen door de bezigheden rond Kopenhagen. Hij verwacht het album dit jaar nog te kunnen uitbrengen en het album zal verschillende muziekstijlen bevatten.

Er werd nog gevraagd naar de petitie die rond zou gaan, opgestart door fans van Armenië, tegen het optreden van Conchita Wurst. Aram MP3 gaf aan hier niets van te weten: "Er doen een hoop verhalen de ronde op het internet, er gaat veel rond, maar ik weet er eigenlijk niets van. Bij mij weten is er niet een dergelijke petitie. Ik kan me ook haast niet voorstellen dat iemand dat zou doen."

Armenië sloot zich in 2006 aan bij de Eurovisie-familie en begon succesvol: het haalde een achtste plek in de finale. Ze haalden tot en met 2010 telkens de finale met een vierde plaats in 2008 van Sirusho als hoogtepunt. In 2011 miste Armenië de finale en in 2012 bleven ze thuis vanwege de Azerbeidjaanse organisatie. Vorig jaar keerden ze terug en eindigden ze achttiende in de finale.

Lees hier het verslag van zijn tweede repetitie eerder vandaag.

Populaire posts van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.