Kopenhagen Live: "Hier begint mijn carrière pas echt."

Axel Hirsoux was erg positief over zijn tweede repetitie en vond het beter dan de eerste repetitie Hij voelt dat hij klaar is voor de halve finale komende. Hij is het gewend geraakt aan het podium en de camera’s. Op de vraag waarom moet Europa op hem moet stemmen gaf hij een gevat antwoord dat op applaus uit de zaal kon rekenen: "Waarom niet?". Hij vervolledigde: "Ik heb vooral een connectie met het publiek. Mijn liedje is universeel en ik hoop dat mensen mijn boodschap zullen aanvoelen". Over zijn eigen muzieksmaak: "Ik hou erg van popmuziek en van de Franse muziek."

Axel zingt over zijn moeder, maar wat over zijn vader? "Ik denk dat mijn volgende liedje 'Father' zal heten en mijn album zal ik ‘Family’ noemen". grapte hij. "Ik zing niet alleen voor mijn moeder. Maar voor iedereen, voor elke broer, zus, vader, moeder, het is een liedje voor het hele publiek". Axel’s moeder zal overigens zondag arriveren in Kopenhagen.

Axel over The Voice Belgique: “Mijn deelname aan The Voice is een logische stap geweest in mijn carrière. Het was een goede ervaring, maar ook een hele korte ervaring. The Voice heeft mij eigenlijk voorbereid op het Songfestival, het is een belangrijk moment geweest." Het grootste verschil tussen The Voice en het Songfestival: "The Voice is een nationale wedstrijd. Hier op het Songfestival beging mijn carrière pas echt. Het is altijd mijn kinderdroom geweest. Ik ben altijd een grote fan geweest en nu sta ik hier zelf."

De vraag werd ook gesteld welke rol zijn eigen moeder speelt in zijn leven. Axel reageerde hier laconiek op: "Ik had vooral een goede band met mijn grootmoeder, zij leeft niet meer. Maar, ik ben een grote kerel, ik leef niet meer met mijn moeder en ik heb een partner!".

Isabelle Beernaert kwam ook aan het woord. Ze beschreef dat zij en Axel een goede connectie hebben op het podium en dat de chemie tussen hen werkt. Axel vind het belangrijk dat ze er is: "Ik raak de dunne lijn van zijn emoties aan, ik ga mee in zijn kracht. Eigenlijk danste ik zelf niet meer, mijn carrière stopte toen ik 30 was. Maar Axel wilde graag dat ik er bij was".

Axel heeft een druk schema, maar de vraag kwam op of hij nog tijd heeft om iets te zien of te bezoeken in Kopenhagen: "Morgen heb ik een vrije dag, dus vooral relaxen en mijn stem oefenen. Dan is er de rode loper zondag. "We hebben al wel iets van Kopenhagen gezien, het is heel erg mooi en een stad met veel cultuur" zegt Beernaert.

Ook kwam het topic van Vlaanderen/Wallonië ter sprake, maar Axel was hier zeer duidelijk over: "Het is niet zo ingewikkeld. Ik ben Belg en ik vertegenwoordig België. De VRT is dan wel Vlaams, maar de wedstrijd was open voor iedereen. Ik zing hier voor België en ik ben heel trots. Het is het bewijs dat België zeer open is, dat het zeker wel kan. Dat ik als Waal iedereen vertegenwoordig. Het is niet zo erg politiek geladen. Muziek brengt dromen en een goede omgeving”.

België is er bij sinds de eerste editie van 1956. Hoogtepunt was de overwinning van Sandra Kim in 1986. Sinds het nieuwe millennium won België bijna in 2003 en werden we zesde in 2010. Sinds de invoering van de halve finales 2004, wist België zich slechts drie keer te plaatsen voor de finale, waarvan rechtstreeks in 2004. Vorig jaar zaten we in de finale en eindigden we twaalfde.

Axel Hirsoux repeteerde eerder vandaag ook zijn inzending. Hier kan je het verslag vinden.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.