Kopenhagen Live: "Ik pik zinnen op als een soort van spons."

Zoals verwacht, ging de persconferentie met Letland voornamelijk over cake en koekjes (U weet het wel, "Cake to Bake"). De groep vertelde breeduit over Letse zandkoekjes en wat daarbij de beste drankjes zijn: zandkoekjes zouden het best gaan bij zeewater, aldus de band. Of anders limonade. Een ‘cake to bake’ geeft ook vooral het gevoel van iets wat je grootmoeder maakt. De zanger van Aarzemnieki spreekt ook blijkbaar diverse talen (waaronder ook Nederlands) en hem werd gevraagd waar hij die talen heeft geleerd: "Ik heb verschillende talen geleerd via muziek op YouTube."

"Door de melodie pik ik dan zinnen en woorden op, als een soort van spons. Ik spreek niet elke taal even vloeiend, ongeveer vijf ervan". Hij verklaard ook wat precies zijn motivatie was om mee te doen aan het Eurovisie Songfestival: "Het Songfestival is echt één van de laatste programma's op TV, misschien buiten de Olympische Spelen, waar heel de familie samen naar kijkt. Iedereen kijkt mee, de kinderen, de grootouders. Dit was voor mij echt de reden om mee te doen aan het festival."

Katrina heeft vroeger nog met haar zussen opgetreden en haar werd gevraagd hoe het is om nu met deze band op te treden: "Het is eens leuk om met jongens op te treden, heel anders dat met meisjes. Maar ik vermaak me heel goed en het is een hele leuke groep."

Letland neemt deel aan het Eurovisie Songfestival sinds 2000 en behaalde in 2002 al direct de overwinning. Het land was sindsdien wisselend succesvol, met als beste resultaat nog een vijfde plek (2005) in de finale. Sinds 2009 heeft het land zich niet meer kunnen kwalificeren voor de finale. Vorig jaar behaalde het de zeventiende (en laatste) plek in de semifinale.

Een verslag van hun repetitie is er hier

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.