Kopenhagen Live: "Het is moeilijk om tegelijk te zingen en te dansen."

De Litouwse repetitie ging naar eigen zeggen goed. De zangeres, Vilija Matačiūnaitė, was nerveus, gaf ze toe, maar nadat ze de video terug zag voelde ze zich al heel wat zekerder. Ze geeft aan weinig rust gehad te hebben en dat het wel wat vreet aan haar zelfvertrouwen. Ze hebben kleine wijzigingen aangebracht in het optreden, voornamelijk in de dans en in de belichting. Over haar kleding zegt ze het volgende: "Ik voel dat binnenin mij een klein meisje  dat lief is en een klein jongetje dat stout wil doen, dus we hebben getracht met het balletkostuum om die beide te combineren". 

Haar danser vulde aan: "Ze is soms wel wat lui en vergeet soms haar dansstappen". "Het is moeilijk te dansen en de zingen tegelijk." vult Vilija onmiddellijk aan. De zangeres blijkt ook een controle-freak te zijn, zegt haar danser: "Niet alleen had ze een zegje in de kledij, maar ook in de staging, dans en in de ontwikkeling van haar nummer zelf. Zelfs de voorkant van haar CD heeft ze zelf ontworpen".

De zangeres is bezig met een opleiding makelaar en de vraag kwam of dit iets is in dat ze in de toekomst wil doen: "Nee, ik ben met de opleiding begonnen omdat mijn vader in die business zit en hij begint wat ouder te worden. Maar toen nam ik deel aan de talentshows en dacht ik: Ik ga gewoon verder in het zingen”.

Over het liedje vertelde de zangeres nog: "Het liedje gaat over dingen die ik zie in mijn omgeving. Je kan het zo ver trekken naar zelfs de seksindustrie. Maar vooral gaat het om jongens die meisjes die je kan verleiden in een café bijvoorbeeld”.

Litouwen debuteerde in 1994. In 1994 kregen ze nul punten en men bleef daarom vrijwillig thuis tot 1999. In 1999 werd weer een slecht resultaat behaalt, waardoor het in 2000 gedwongen niet mocht deelnemen. Uit onvrede met het laag aantal punten dat men steeds kreeg, stuurde men in 2006 een ludiek act, die zesde werd in de finale.  Vorig jaar belande Litouwen ook in de onderste regio.

Litouwen repeteerde vandaag natuurlijk ook. Hier is het verslag daarvan.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.