Kopenhagen Live: "Dit nummer is mijn kindje."

Malta was voltallig aanwezig op de persconferentie, met alle bandleden en het hoofd van de delegatie. Ze waren erg tevreden over hun repetitie en gaven aan dat hun show naar hun gevoel steeds beter is geworden doorheen de repetities. De vraag werd gesteld aan Michelle waarom ze een kleine camera op het podium bij zich had tijdens de repetities. Ze vertelde dat het twee redenen dient: zowel voor hun eigen video-dagboek als om alles beter in beeld te krijgen met het oog op verbeteringen van de show. Het is een soort van extra paar ogen die het team helpt om elk detail terug te bekijken.

Een andere vraag werd nog gesteld hoe de band zo veel vertrouwen op het podium heeft gekregen. Michelle antwoordde: "We zijn echt een familie geworden, Tony is bijvoorbeeld ome Tony geworden, en we doen dit al heel ons leven. Onze vader is een muzikant en onze moeder een danser. Dit zit echt in ons bloed".

Aan de zanger van de band (Richard) werd de vraag gesteld hoe het voelt om een zelf geschreven nummer, dat een soort van zijn kindje is, zelf ook te zingen: "Het is natuurlijk mijn kindje, al mijn liedjes zijn mijn kindjes. Ik kan me het best inleven in het liedje, maar ook de andere leden begrijpen het nummer goed". Michelle speelt als sinds haar vijf jaar piano en zegt dat ze alles geeft als ze het nummer speelt.

Richard vertelde nog over het speciale instrument dat hij op het podium bespeelt: "Het is een ‘Mountain Dulcimer en ik vind het een licht en aangenaam geluid dat het instrument maakt en ik ben echt verliefd op het instrument geworden. Het komt van de Apache-Indianen. De band vertelde tijdens de persconferentie nog het verhaal achter "Coming Home": "De video en het lied gaat over terugkomen in je eigen land of terugkomen in je eigen huis na een lange tijd in een ander land te hebben gewoond, bijvoorbeeld door oorlog".

Malta neemt deel aan het Songfestival sinds 1971. In de jaren daarop namen ze niet deel, uitgezonderd van 1975. Het zou duren tot 1991 (Malta mocht de plaats innemen van Nederland) voor Malta weer terugkeerde. Het land is regelmatig succesvol, maar won nog nooit. Vorig jaar eindigde het land acht in de finale.

Een eerder verslag van de repetitie kan je hier terugvinden.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.