Kopenhagen Live: "Vlinders in de buik"

Suzy was tevreden over haar tweede repetitie, ze heeft geen grote veranderingen meer gemaakt, maar nog enkele kleine wijzigingen aangebracht in de choreografie. Het zou een droom voor haar zijn om Portugal nog eens naar de finale te brengen. Over het feit dat ze in het Portugees zingt: "Ooit startte het Songfestival als een wedstrijd waar iedereen in zijn eigen taal zong. Wij wilden dat een beetje in ere houden. Als je in het Engels zingt, snapt iedereen de boodschap direct. Maar ik denk dat iedereen mijn boodschap wel zal begrijpen, het is zo’n blij en opzwepend liedje".

Over het feit dat haar liedje tot het ‘Pimba-genre’ wordt gerekend zegt ze: "Het genre van ‘Pimba’ komt van het feit dat Emanuel, die een bekend liedjesschrijver is in Portugal en ook het liedje van Suzy schreef, ooit een liedje heeft geschreven genaamd ‘Pimba". Hierdoor wordt nu alle Portugese vrolijke muziek onder dat genre gerekend, maar volgens Suzy is dat dus volledig onjuist.

In antwoord op de vraag of ze zenuwen heeft zegt Suzy: "Ik heb nog steeds vlinder is mijn buik, elk podium, elk optreden is weer anders. Dus ja, ik voel nog steeds de vlinders voor elk optreden". Gisteren gaf ze een optreden in Euroclub. Ze heeft een druk schema en heeft nog niet de kans gehad om Kopenhagen te zien, vertelt ze nog.

"Het is de eerste keer dat de Portugese inzending zo hard gewerkt heeft aan internationale promotie. We hebben alles gedaan: interviews, optredens, video’s, ik heb zelfs mijn best gedaan in het Italiaans te spreken. Ons team heeft er zo hard voor gewerkt. We willen gewoon heel graag dat de mensen uit Portugal trots zijn en ons steunen" zegt Suzy over haar Songfestivalervaring.

Portugal kwam er bij in 1964 en kreeg dat jaar direct de gevreesde ‘zero points’ toebedeeld. Hetzelfde zou hun overkomen in 1997. Het land was er bijna elk jaar bij, behalve in 1970 (boycot) en 2013 (financiële reden). Portugal won nog nooit, volgens sommige te wijten aan feit dat de deelnames altijd in het Portugees zijn.

De eerdere repetitie van Portugal vandaag kan je hier nalezen.

Populaire posts van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.