Kopenhagen Live: "Ik wil misschien heel mijn leven meedoen!"

De tweede repetitie ging veel beter voor Valentina en ze is nu meer tevreden dan na de eerste repetitie. Ze heeft meer concentratie en heeft ook een betere connectie met de camera, vertelde ze. De boodschap die ze brengt in haar liedje is positief en ze wil die positieve gevoelens graag delen met iedereen. Betreffende het feit dat de voor de derde keer mee doet, zegt ze: "Het is elke keer weer anders, ik ben erg gelukkig hier weer te zijn na het Eurovisie Songfestival van Bakoe in 2012 en Malmö in 2013. Ik zou misschien wel voor de rest van mijn leven willen meedoen!". 

Op de vraag of ze dit jaar eindelijk, na drie deelnames, zal winnen antwoordde ze door haar nummer 'Maybe' te zingen voor de aanwezig pers en fans.  Over een theater-project dat Valentina twee jaar geleden heeft gedaan voor UNICEF: "We hebben veel projecten zoals dat in het theater. Dat was geweldig. Maar het blijft anders om te zingen voor de camera. Dat blijft toch anders, ik moet mij altijd bewust blijven van camera’s."

Haar doel voor het Songfestival is vooral om in de finale te komen dit jaar. De jurk die ze draagt en de staging zijn er op gericht om het haar zo comfortabel mogelijk te laten voelen op het podium, zegt ze. Over haar act op het podium: "De aanwezige ‘stage-prop’ is een schelp en moet de connotatie oproepen van een parel die uit zijn schelp komt."

Heeft ze zenuwen? "Ik ben sowieso al een emotioneel persoon. Ik voel veel adrenaline. Niet zo zeer ben ik zenuwachtig, maar ik voel de energie. Dit is wat ik graag doe, dit is mijn leven. Eurovisie is een beetje familie geworden en ik wil iedereen daar ook heel erg voor bedanken."

San Marino is een laatbloeier en doet mee vanaf 2008. Omwille van financiële redenen moest het dwergstaatje het weer laten afweten in 2009 en 2010. Vanaf 2011 was San Marino er elk jaar bij, maar wist nog nooit de finale te halen. Dit is opmerkelijk, aangezien het in 2013 één van de grote favorieten was. Sinds 2012 neemt steeds dezelfde artiest deel voor het land. Vorig jaar werd San Marino elfde in de halve finale.

Een verslag van de repetitie van San Marino kan je hier vinden.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.