Kopenhagen Live: "De muziek hielp me om door te gaan."

Sanna Nielsen vertelde dat ze genoten heeft vandaag en dat er wat kleine wijzigingen zijn in haar optreden: "Ik ben superenthousiast over de repetitie van vandaag. Ik mocht eindelijk mijn jurk dragen. Ik voelde zo veel adrenaline en ik ben echt zo blij". Of er veel wijzigingen zijn: "We hebben wat veranderingen aangebracht in de lichten en in de LED-pictures, maar geen fundamentele wijzigingen. We hadden drie optredens en de eerste was echt magisch. De volgende twee waren veel minder, dus hebben we alles weer veranderd naar hoe het in het eerste optreden was." 

Tussen de optredens oefent ze haar stem ook: "Ik ben erg gericht op mijn vocals, het eerste refrein is ook heel gevoelig en ik wil ook echt alles geven." Naast stemoefeningen, is chocolade ook iets waar ze zich graag op richt tijdens de pauzes, verklapt iemand van haar team.

Er werd gevraagd of er een verschil is tussen optreden in de arena in Zweden of deze arena in Kopenhagen. Ze antwoordde dat het beide erg leuk is en dat ze gewend is om het even waar op te treden: "Ik heb zo uitgekeken naar deze dag. Hier is gewoon ook een andere atmosfeer dan in Zweden, het gevoel dat we eindelijk hier zijn. De hal ziet er gewoon uit als een diamant.

Sanna deed al zeven keer eerder meer aan de nationale finale van Zweden: "De muziek hielp me om door te gaan, om te blijven proberen. Ik hou enorm veel van het Eurovisie Songfestival. Ik weet nog het gevoel toen Carola won, ik was toen zeven. Fantastisch!"

Aan de schrijvers van het lied werden ook wat vragen gesteld: "Ik hoor soms in mijn hoofd iets en als dat me aanstaat, dan herwerk ik dat verder. Ik hou erg van Sanna’s stem en probeer het lied daar ook op aan te passen. De reden dat we Undo hebben aangepast was omdat voor ons gevoel de zin niet af was, 'Undo My Sad' is erg open. Het is voor invulling vatbaar. Het was erg nipt, maar de wijzigingen aan het nummer zijn nog gemaakt binnen de deadline."

Ook vertelde Sanna over hoe het is om als elfjarige al heel beroemd te zijn: "Mijn ouders zorgden heel goed voor me en ik heb altijd een heel goed team om me heen gehad. Ik werd ook nooit gedwongen, ik wilde zelf altijd het podium op. Het was een hobby voor me." Over de toekomst en haar internationale carrière: "Ik breng binnenkort een album uit in Scandinavië en dit zal ook uitgebracht worden in Duitsland."

Zweden debuteerde in 1958 en zou één van de meest succesvolle landen op het Eurovisie Songfestival worden. Tot op heden won het land vijf keer (waarvan ABBA, de meest succesvolle deelnemer ooit). Het land was er drie keer niet bij: in 1964 (staking), 1970 (boycot) en 1976 (vrijwillig). Hun meest recente overwinning was is 2012 met "Euphoria". Vorig jaar eindigde het land op de veertiende plaats in finale in eigen huis.

De repetitie eerder vandaag kan je hier lezen.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.