Kopenhagen Live: "Muziek is mijn passie."

Dilara Kazimova introduceerde haar team en bedankte hen. Over de repetitie zei Dilara: "Het was een heel succesvolle repetitie, we zijn heel blij met de veranderingen die we hebben gemaakt. We werken nog aan zaken rond het licht maar we zijn in het algemeen erg tevreden". Over de trapezeartiest die haar bij staat op het podium: "Ze helpt me om het verhaal van het nummer te vertellen. Toen ik het nummer eerst hoorde, dacht ik dat het een heel gevoelig nummer is maar vooral ook heel poëtisch. De trapezeartiest beeld de poëzie van het nummer uit en ook de spirituele boodschap van het liedje".

Ze is heel blij om met dit nummer haar land te mogen reprenteren: “het nummer gaat niet alleen over liefde, maar over nederigheid en dat we voor elkaar moeten zorgen. Het is een heel sterk nummer”.

Over haar passies: "Muziek is heel belangrijk voor me, een echte passie." Maar ook dierenwelzijn is iets waar ze sterk bij betrokken is. Vandaag is er een dierenasiel geopend waar zij sterk bij betrokken is. Inkomsten aangaande de deelname aan het Songfestival zullen ook naar deze dierenopvang gaan. Er werd ook een cadeau getoond dat ze van een Deense organisatie kreeg: een 3D-poppetje van zichzelf. Dit poppetje zal geveild worden en de fans kunnen hierop bieden, de opbrengst zal gaan naar dat dierenasiel.. 

Er werd gevraagd naar haar doelstellingen voor haar carrière: "Ik wil blijven verder werken aan mijn carrière. Ik heb een album gepland en we zijn bezig om muziekvideo's op te nemen. Ook na het Eurovisie Songfestival ga ik nog steeds een artiest zijn."

Azerbeidzjan nam voor het eerst deel in 2008. Vier jaar later won het land. Het land kwalificeerde zich sindsdien altijd voor de finale. Ze hebben, op en naast het Eurovisie Songfestival, altijd een conflict gehad met Armenië. Armenië trok zich terug voor het festival van 2012, dat in Azerbeidzjan. In 2013 liepen de Azeri's de overwinning net mis en eindigden ze tweede.

Dilara repeteerde vandaag ook en dat verslag kan je hier lezen. 

Populaire posts van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.