Kopenhagen Live: "Sebalter is mijn muzikale alter ego."

Sebalter uit Zwitserland stelde zijn team voor aan de aanwezige pers en fans tijdens zijn persconferentie. Over de tweede repetitie zei hij: "Ik ben heel erg blij met hoe het gegaan is. Ik focus me nu vooral op de camera’s en op de staging. Ik tracht om thuis te voelen op het podium”. Sebalter gaf tijdens de persconferentie uitleg over zijn artiestennaam: "Mijn echte naam is Sebastian en daar komt SEB vandaan. ALTER komt van alter ego. Sebalter is eigenlijk mijn muzikale alter ego". De naam vormt dus een samentrekking van wie hij in het echte leven is en de artiest die hij op het podium is.

Ook zijn muzikale achtergrond en eigen persoonlijke muziek-voorkeuren kwamen aan bod. Hij begon met viool spelen toen hij zes jaar was. Op latere leeftijd leerde hij Ierse folkmuziek kennen en werd hierdoor geïntrigeerd. Maar hij blijft, zoals hij het zelf zegt, een liefhebber van alle soorten muziek. Zijn liefde voor muziek kreeg hij mee van zijn ouders, die zelf ook grote liefhebbers van muziek zijn.

Over het fluiten in zijn liedje vertelde Sebalter nog: "Feitelijk gingen we een viool hiervoor gebruiken. Maar toen ik het deuntje bedacht, heb ik het eerst gefloten en opgenomen met mijn telefoon. Achteraf gezien klonk dat erg leuk en hebben we besloten om het zo te laten".

Zwitserland is er al vanaf de eerste editie in 1956 bij en wist die editie ook direct te winnen. Het land zou daarna nog één keer de overwinning binnen halen (in 1988). In de meer recente jaren is Zwitserland minder succesvol: sinds 2007 wist het zich slechts één keer te plaatsen voor finale. Vorig jaar werd het land dertiende in de halve finale en mocht zodoende weer niet door naar de finale.

Een verslag van de Zwitserse repetitie vind je hier.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.