Jan in Wenen (2): Wat een lach al niet kan doen.

Het zit erop! Alle dertig-seconden video's van de eerste repetitie en nog wat backstage materiaal is mooi ingeladen op het YouTube-kanaal. Het is fijn om alles nu echt te zien, live gezongen en met een decor in werking. Ik leerde vandaag veel over decolletés: Er zijn er mooie, er zijn er discrete en er zijn er waar je toch even van schrikt. Als een opengedraaid blik ziet de Nederlandse jurk eruit. Het is wat onwennig, ik durfde niet close-up te filmen, laat staan kijken. Maar wat ik zag zag er best oké uit. Al zou ik me in Trijntje's plaats niet echt op mijn gemak voelen. Gelukkig geen windmachine...

En de Belg verkende het podium. Ik merkte wat nervositeit, maar vocaal staat hij er helemaal en aan de danspasjes... Ja, ik moet er even aan wennen. Overbelicht is mode en waarschijnlijk zal het geheel wat arty-farty overkomen. Het is anders, en alleen al daarom mag hij een mooie plaats in de top tien krijgen van mij! Nu nog een betoverende lach op het einde en de finaleplaats moet mogelijk zijn. 

Ik vraag me af of zo'n delegatie wel goed beseft dat een ontwapende lach van een knappe lieve jongen op het einde meer punten kan opleveren dan de hele choreografie. Afwachten of die inzichten komen. Met de Finnen is het alvast avontuurlijk op het podium, Ga daarvoor maar eens naar het No Comment backstage filmpje kijken.

Maar goed, vanavond gaan we in ieder geval een pintje drinken.. Dat verdienen we, al zeg ik het zelf!

Populaire posts van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.