Jan in Wenen (3): Misschien moeten we maar wat trotser worden.

Het biertje van gisterenavond is geweldig bevallen, veel mensen kwamen opduiken op de eerste avond in de Euroclub. Tijdens de eerste week is het telkens in een andere bar te doen met als doel de verschillende landendelegaties het nachtleven van Wenen te leren kennen. We gingen met de metro, want die is gratis met de accreditatie, hoewel ik eerder een taxi type ben. Ik heb de taxi dan maar genomen om terug naar het hotel te gaan. Maar goed, vandaag dus de tweede dag van de eerste repetitieronde en wat gisteren begon, werd vandaag dapper verdergezet

De eerste halve finale zit vol met diepe decolletés. De mannen die ervan houden zullen aan hun trekken komen, in vele gevallen misschien om de aandacht van het nummer te houden.. Ik weet het niet. Er zal ook gestreden worden voor de Barbara Dex Award.. Volgens mij zal Nederland hem verliezen aan Servië. We zien wel.

Terwijl ik hier zit te typen hoor ik een paar Vlamingen achter me langs lopen... Er zijn er hier een 55-tal aanwezig. Alle techniek gebeurt hier blijkbaar weer door de Belgen. We zijn daar nu eenmaal sterk in. En, we kunnen onze talenten goed verborgen houden, want ik denk niet dat velen het weten dat Vlamingen zulk soort grote producties mee op de kaart zetten. Misschien moeten we maar wat trotser worden.

Maar goed, de strikt getimede en vlot verlopen repetities zitten erop. Tijd om naar huis te keren. Een lekkere douche zal me goed doen. Hasta Manana!

Populaire posts van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.