Stockholm Live: Jamala zorgt voor een kippenvelmoment.

Met de vierde repetitie op de vierde dag is de lunch in zicht. Maar eerst krijgen we nog Oekraïne met Jamala. En het plaatje klopt volledig. In een donkere setting met schaduwen en natuurelementen loopt Jamala in het begin naar voren. Er komt dan een bloem uit het podium, die steeds groter en groter begint te worden. Bij het tweede couplet komen er rode en blauwe stralen en de bloem begint te vervagen. Als ze haar hoge noot begint, die overigens perfect is, tovert men de bloem om tot een boom. Jamala draagt overigens een zwarte, elegante en stijlvolle jurk.

Met "1944" brengen de Oekraïners een nummer met een duidelijke boodschap. Die mag dan niet zo mooi zijn, toch ben je als kijker drie minuten aan het scherm gekluisterd. Het is een nummer waar je wel van moet houden, maar volgens ons kan dit nummer wel eens heel hoog eindigen in de halve finale en wie weet ook in de finale, mede dankzij de knappe zangcapaciteiten van Jamala.

Jamala is nerveus voor haar eerste repetitie: "Het zal de eerste keer dat ik op het podium zal komen met mijn outfit en ik heb ook een nieuwe haarstijl. Maar het belangrijkste is dat ik echt voor de mensen wil zingen en dat ik ze wil raken met mijn lied". Over haar setting is ze enorm tevreden: "De bomen op het einde zijn het mooiste. Het vat echt mijn verhaal mooi samen over mijn roots!"

Onze beoordeling van de eerste repetitie van Oekraïne:

Meer over Jamala kan je vinden in onze Destination Stockholm die we publiceerden over Oekraïne. De volgende repetitie van Oekraïne staat gepland op zaterdag 7 mei om 19:20.

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.