Martina Bárta voor Tsjechië naar Kiev.

Martina Bárta zal Tsjechië vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival 2017. Dat heeft de nationale omroep van het land, Česká Televize, laten weten. Het nieuws circuleerde sinds woensdagnamiddag op het internet na een verwijderde post op een blog door de groep van Bárta, maar is dus nu door ČT officieel gemaakt. "Deelnemen an het Eurovisie Songfestival is de grootste kans in mijn carriere. Ik waardeer het zeer dat ik ben gekozen en ik ga mijn best doen om succesvol Tsjechië te vertegenwoordigen" zegt de zangeres. Meer informatie over de Tsjechische kandidate en inzending volgt er volgende week.

Er is bitter weinig geweten over Martina Bárta. Ze speelt en sinds in de Duitse band 4 To The Bar en deed ook enkele musicals. Vorig jaar haalde Tsjechië voor het eerst in de geschiedenis de finale van het Eurovisie Songfestival. Gabriela Gunčíková eindigde voorlaatste in de finale met "I Stand".

Populaire berichten van deze blog

BLANCHE ZINGT "CITY LIGHTS" VOOR BELGIË IN KIEV.

Kiev Live: België naar finale Eurovisie Songfestival 2017.

Kiev Live: Blanche werkt goeie eerste generale af.